کارگاه آموزشی کشت کلزا در اهواز و کارون برگزار شد

پایگاه خبری Da1news: دانه روغنی کلزا یکی از محصولات استراتژیک خوزستان محسوب می‌شود که امسال با توجه به دستورالعمل ابلاغی وزارت جهاد کشاورزی، متولی خرید محصول کلزا بخش خصوصی تعیین شده است.

به گزارش اخبار روزانه کشاورزی، امسال ۳۶ هزار هکتار از اراضی کشاورزی خوزستان به کشت کلزای آبی و حدود ۶ هزار هکتار به کشت کلزای دیم اختصاص یافته بود لذا  آشنایی بهره برداران استان از اصول کاشت کلزا یکی از راه های تولید و پایداری در آن است که طی روزهای گذشته دوره های آموزشی کاشت این دانه روغنی در اهواز و کارون برگزار شد

روشهای تهیه زمین کلزا

کلاس آموزشی اصول کاشت کلزا ویژه بهره برداران در شهرستان اهواز برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اهواز گفت: کلاس آموزشی اصول کاشت کلزا ویژه بهره برداران در مرکز خدمات گبیر برگزار شد.

محمد غانمی افزود: در این برنامه آموزشی مطالبی در مورد روشهای تهیه زمین کلزا ، بذر مال مغذی ، مبارزه با علفهای هرز پیش از کاشت و پس از کاشت کلزا و مدیریریت آبیاری آن ارائه شد .

ارائه راه حل های علمی در کشت گندم و کلزا

مدیر جهاد کشاورزی کارون از برگزاری کارگاه حل مسئله با محوریت اصول کاشت گندم و کلزا، اهمیت کودهای پایه،اهمیت خاک در کشاورزی،تنظیم کارنده‌ها و

مدیریت تولید مثل در گاومیش در راستای تحقق جهش تولید و ارتقاء سطح آگاهی کشاورزان در این شهرستان خبر داد.

جبار حمادی گفت: این کارگاه با هدف بررسی و ارائه راه‌حل‌های علمی در زمینه‌های مختلف کشاورزی، به ویژه در کاشت گندم و کلزا، کودهای پایه و مدیریت خاک طراحی شده است.

وی افزود: حضور محققان برجسته در این کارگاه، ها فرصتی مناسب برای تبادل نظر و یادگیری از تجربیات علمی خواهد بود.