تقویم آموزش مهارتی بهره ­برداران بخش کشاورزی و منابع طبیعی ابلاغ شد

پایگاه خبری Da1news: دکتر ابراهیمی معاون آموزش و ترویج سازمان تات تقویم آموزش مهارتی بهره ­برداران بخش کشاورزی و منابع طبیعی را به روسای سازمان جهاد کشاورزی استان‌ها ابلاغ کرد.

به گزارش اخبار روزانه کشاورزی به نقل از روابط عمومی موسسه آموزش و ترویج کشاورزی دکتر نساجی مدیرکل دفتر آموزش بهره‌برداران و مشاغل کشاورزی اظهار داشت : باتوجه به جایگاه آموزش­های مهارت محور در ارتقاء بهره­ وری عوامل تولید و نیز به عنوان یکی از مأموریت­های اصلی وزرات جهاد کشاورزی تقویم آموزش مهارتی بهره‌برداران با بهره گیری از اسناد بالادستی نظیر الگوی کشت، سیاست­ها و راهبردهای معاونت­های تخصصی و سازمان­های مستقل و وابسته و نیازهای آموزشی بهره­برداران هر استان متناسب با شرایط اقلیمی و محصولی آن استان تدوین گردیده است.

وی ادامه داد این تقویم در یازده زیر بخش تخصصی، با استفاده از 116 استاندارد آموزشی و بیش از 1290 عنوان دوره آموزشی طی فرآیند نیازسنجی و با تائید روسای سازمان جهاد کشاورزی استان‌ها تهیه شده است.

گفتنی است مجریان این برنامه‌های آموزشی، مراکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی و مدیریت هماهنگی ترویج کشاورزی سراسر کشور می‌باشند. در راستای اجرای بهینه دوره‌های آموزشی مزرعه محور با حضور حداکثری بهره‌برداران در مناسب‌ترین شرایط زمانی و مکانی و با استفاده از ظرفیت تعاونی‌ها و تشکل‌ها و نظام صنفی کشاورزی حضور محققین و کارشناسان مراکز تاکید گردیده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *