لاین های امیدبخش؛ پایداری در تولیدات کشاورزی مازندران

پایگاه خبری DA1news: لاین های امیدبخش و پژوهش های کشاورزی، رکن اصلی و نقش کلیدی در پایداری تولید کشاورزی مازندران است.

به گزار اخبار روزانه کشاورزی، ولی اله رامئه معاون پژوهشی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی مازندران از برنامه ریزی و اجرای سالیانه بیش از 150پروژه پژوهشی در مرکز مازندران خبر داد.

معاون پژوهشی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی مازندران طی گفت و گوی اختصاصی با اخبار روزانه کشاورزی به تشریح فعالیتهای پژوهشی و تحقیقاتی مرکز مازندران پرداخت که در ادامه خواهد آمد:

ولی اله رامئه در ابتدای سخنان خود با تشریح فعالیتهای بخش های مختلف مرکز مازندران گفت: سالانه بیش از 150پروژه تحقیقاتی و پژوهشی با ماهیت کاربردی که ماحصل آن مورد استفاده و بکارگیری بهره بردار است، برنامه ریزی و و دردستور کار مرکز قرار می گیرد.

رامئه به معرفی ارقام زراعی و باغی با در نظر گرفتن شرایط اقیلمی استان اشاره کرد و افزود: با درنظر گرفتن رطوبت و حرارت استان مازندران، تمامی ارقام باغی و زراعی مورد استفاده کشاورزان بعد از 5 الی 6 سال نسبت به آفات و بیماریها و همچنین با در نظر گرفتن تغییرات ژنتیکی، حساس می شوند.

وی در ادامه داد: با در نظر گرفتن تنشهای زیستی، محیطی، تغییرات اقلیمی و همچنین آفات و بیماریهای گیاهی، زنجیره ای پیوسته در تحقیقات و معرفی ارقام جدید و مقاوم به تنش های موجود در استان را طلب می کند. از این رو محققان مرکز مازندران با تهیه لاین های امیدبخش در زنجیره تولید به طور رزرو در دستور کار و در دست اجرا دارند.

معاون پژوهشی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی مازندران در بخش دیگری از سخنان خود به بروزرسانی دستورالعمل های به زراعی پرداخت و گفت: هر ساله برحسب تحقیقات پیوسته صورت گرفته در بخش های تحقیقات گیاه پزشکی و خاک و آب، دستورالعمل های به زراعی بروزرسانی می شود و در اختیار بهره بردارن در روستاها و دهستان استان قرار می گیرد.

 

مشروح گفت و گو اخبار روزانه کشاورزی با دکتر رامئه معاون پژوهشی مرکز استان را در ویدئوی زیر ببینید: