روند توسعه کشت چغندرقند پائیزه استان گلستان افزایش یافت

پایگاه خبری DA1newsمهقانی از افزایش روند توسعه کشت چغندرقند پائیزه خبر داد.

به گزارش اخبار روزانه کشاورزی به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان، اولین کمیته فنی چغندرقند پاییزه سال زراعی ۴۰۴-۱۴۰۳ استان گلستان برگزار شد.

معاون تولیدات گیاهی استان گلستان در این جلسه از افزایش سطح زیر کشت ابلاغی چغندرقند در سال زراعی آتی خبر داد و گفت: برش ابلاغی کشت چغندرقند سال زراعی آتی ۴۷۰۰ هکتار است که نسبت به سطح کشت سال گذشته ۳۷۰۹ هکتار ، ۹۹۱ هکتار افزایش یافته است

مهقانی افزود: کارخانجات برنامه کشت را مطابق برنامه الگوی کشت با هماهنگی مدیریت شهرستانها اجرا نمایند و در انتخاب پیمانکار و زمین مورد کشت دقت کافی بعمل آید.

بر اساس این گزارش، در این جلسه موسی خانی رئیس اداره پنبه و دانه های روغنی گزارشی از عملکرد و وضعیت چغندر قند ۱۴۰۳-۱۴۰۲ و همچنین برنامه ابلاغی کشت چغندرقند سال آتی به تفکیک شهرستانها توسط ارائه شد.

این جلسه با حضور حسین پور معاون مجری طرح چغندرقند، صبوری کارشناس چغندرقند وزارت، مهقانی معاون تولیدات گیاهی، موسی خانی رئیس اداره پنبه و دانه های روغنی، برزنونی رئیس اداره فناوری و مکانیزه، صابری رئیس موسسه تحقیقات کشاورزی، کارشناسان ستادی و روسای تولیدات گیاهی شهرستانها و مدیران و کارشناسان کارخانجات قند جوین، شیروان، شیرین خراسان و چناران مورخه ۱۴۰۳/۰۶/۲۵ در دفتر کار تولیدات گیاهی سازمان برگزار شد.

در ادامه کارخانجات برنامه کشت و حمایت از پیمانکاران (تامین بذر و بخشی از کود و سم مورد نیاز،ادوات کشت، بیمه و …) را در قالب کشت قراردادی اعلام نمودند.
سپس حاضرین در جلسه مسائل و مشکلات و نظرات و پیشنهادات خود را ارائه کردند.