همکاری متقابل بنیاد علوی با جهادکشاورزی نیشابور تاکید شد

پایگاه خبری DA1news: مسئولین جهادکشاورزی نیشابور و بنیاد علوی در نشستی بر همکاری متقابل جهت شناسایی و تامین هزینه های طرح های بخش کشاورزی تاکید کردند.
به گزارش اخبار روزانه کشاورزی به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی نیشابور، جلسه هماهنگی این مدیریت و بنیاد علوی با حضور معاون فنی، نمایندگان بنیاد علوی، روسای مراکز سه گانه، روسای ادارات و واحدهای تخصصی و نماینده کشاورزان در راستای اجرای مصوبات کارگروه اشتغال ویژه معرفی روستاهای هدف بنیاد علوی با اولویت گذاری پرداخت تسهیلات ویژه نصب پنل های خورشیدی در چاههای عمیق و نیز اشتغال موثر در روستاها به میزبانی مدیریت شهرستان برگزار شد.
رضا فاضلی معاون فنی جهادکشاورزی با تأکید بر اینکه ناترازی برق در کشور داریم از استقبال کشاورزان نسبت به احداث پنل‌های خورشیدی و نیز کمک به تولید برق خبر داد و افزود: تولید برق تولیدی به شبکه برق به صورت ویژه در چاههای عمیق با همکاری بنیاد علوی انجام خواهد شد.
وی تکمیل زیر ساختها را لازمه ی بهره وری در بخش کشاورزی دانست و خاطر نشان کرد: این امر نیازمند همت ملی است و کمک بنیاد علوی تاثیر زیادی در رسیدن به این هدف دارد.
معاون فنی جهاد کشاورزی نیشابور افزود: بنیاد علوی در حوزه های مختلفی از زیر بخشهای کشاورزی از جمله پنل های خورشیدی، انتقال آب با لوله، احداث کانال، احیاء و مرمت قنوات، دامداری ها، گلخانه ها و…. همکاری خواهد داشت و جهاد کشاورزی در کنار این بنیاد بعنوان تسهیل گر در شناسایی روستاهای هدف نقش مهمی ایفا خواهد کرد.
فاضلی اذعان داشت: بنیاد علوی به عنوان بازوی محرومیت زدایی، مسئول پیاده سازی الگوی جامع آبادانی و پیشرفت می باشد.
ایمان مستفیه مجری بنیاد علوی در استان خراسان رضوی نیز با اشاره و تاکید بر اولویت طرح های کشاورزی؛ گفت: در سال اول فعالیت بنیاد در استان، تسهیلات خرد را در حوزه مشاغل خانگی داشتیم و اکنون عمده تسهیلات به سمت حوزه کشاورزی اختصاص داده شده است.
وی با تاکید بر این نکته که تمامی اعتبارات باید در منطقه هدف هزینه شود؛ اظهار داشت: مبلغ 600 میلیارد ریال بصورت شناور در دو مرحله برای دو بخش مرکزی و سرولایت در نظر گرفته شده است.
مجری بنیاد علوی نرخ سود تسهیلات را 4 درصد با دوره بازپرداخت 7 ساله اعلام کرد.