مشوق های اختصاصی برای مبارزه با بحران های جهانی

پایگاه خبری DA1news: به دنبال توافق در مورد تحول بانک جهانی در سال گذشته (“بانک بهتر”)، وجوه اضافی سازماندهی شد (“بانک بزرگتر”). اینها مشوق های اختصاصی برای پروژه هایی فراهم می کند که نه تنها به نفع کشورها هستند، بلکه تأثیرات منطقه ای و جهانی دارند.
به گزارش اخبار روزانه کشاورزی، وزارت همکاری اقتصادی و توسعه فدرال آلمان (BMZ) در آوریل گزارش داد که بانک جهانی قادر خواهد بود تا 70 میلیارد دلار اضافی در طول ده سال آینده برای مبارزه با تغییرات آب و هوایی، از دست دادن تنوع زیستی، بیماری های همه گیر و سایر چالش های جهانی استفاده کند.

آلمان قبلاً در پاییز گذشته 305 میلیون یورو سرمایه هیبریدی برای بانک جهانی متعهد شده بود. امروز ده کشور دیگر تعهدات مربوطه را برای سرمایه هیبریدی یا ضمانت‌ها انجام داده‌اند که مجموعاً 11 میلیارد دلار آمریکا را جمع‌آوری کرده‌اند. بانک جهانی می تواند از وجوه جدید برای تأمین 70 میلیارد دلار آمریکا در طول ده سال از طریق «پلتفرم شتاب دهنده راه حل های جهانی» (GSAP) مبتکرانه استفاده کند.

سونیا شولزه، وزیر توسعه آلمان می گوید: «نشست بهاره بانک جهانی نشانه قوی از همبستگی است. ما با هم در ایجاد بانک جهانی نه تنها بهتر، بلکه بزرگتر نیز موفق بوده ایم. این به معنای پول بیشتر برای مبارزه با بحران های جهانی زمان ما است. آلمان قبلاً پاییز گذشته تعهد خود را انجام داده است، در حالی که بسیاری از کشورهای دیگر اکنون در مقیاس مشابه به آن ملحق شده اند. این دلگرم کننده است که بانک جهانی تا چه اندازه می تواند همکاری های سازنده چندجانبه را حتی در این دوران پرتنش ژئوپلیتیکی تقویت کند. بانک جهانی برای تامین کالاهای عمومی جهانی بهتر از همیشه خواهد بود.

یک سال و نیم پیش، شولزه، به عنوان رئیس بانک جهانی آلمان، همراه با جانت یلن، وزیر دارایی ایالات متحده، به عنوان رئیس بانک جهانی ایالات متحده، خواستار اصلاحات اساسی در بانک جهانی شدند که انگیزه های بیشتری برای سرمایه گذاری در کالاهای عمومی جهانی فراهم می کند. به عنوان حفاظت از آب و هوا، حفظ تنوع زیستی یا پیشگیری از بیماری همه گیر. یک سال بعد، در نشست بانک جهانی در مراکش/مراکش، بیانیه چشم انداز جدیدی برای بانک جهانی به تصویب رسید: «جهانی عاری از فقر در سیاره ای قابل زندگی». این یک تغییر اساسی را با تغییر جهت واقعی امکان پذیر کرد. اکنون مبارزه با فقر و حفظ سیاره ما دست به دست هم داده است. آلمان همچنین اولین کشوری بود که اعلام کرد از یک بانک اصلاح شده با منابع مالی اضافی حمایت خواهد کرد. بنابراین آلمان به نیازهای فوری یک بانک بزرگتر پاسخ داده است.

منابع مالی جدید به طور خاص برای مشوق های کشورهای با درآمد متوسط که در کالاهای عمومی جهانی سرمایه گذاری می کنند، استفاده خواهد شد. برای مثال، این می‌تواند به این معنا باشد که سرمایه‌گذاری در یک خط راه‌آهن برقی جذاب‌تر از ساخت یک بزرگراه می‌شود، یا اینکه کشورها تصمیم می‌گیرند ظرفیت‌های آزمایشگاهی برای پیشگیری از همه‌گیری ایجاد کنند، که در نهایت نه تنها به نفع هر کشور، بلکه برای کل جهان است.