کارگاه کنترل بیماریهای باغات سیب در تخت سلیمان برگزار شد

پایگاه خبریDA1news: کارگاه آموزشی شناسایی ،کنترل آفات و بیماریهای باغات سیب در مرکز تخت سلیمان آذربایجان غربی برگزار شد.

به گزارش اخبار روزانه کشاورزی به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان غربی، برگزاری کارگاه آموزشی شناسایی ،کنترل آفات و بیماریها در باغات سیب با حضور باغداران و مسئول ترویج و حفظ نباتات مدیریت جهاد کشاورزی در مرکز تخت سلیمان برگزار شد.

در این دوره آموزشی مباحث مدیریت آفات و بیماریها در درختان سیب، تشخیص زمان مبارزه با کرم سیب و توجه به اطلاعیه های صادره جهاد کشاورزی، مصرف به موقع سموم و مسائل مرتبط در باغات سیب روستای حسن آباد دهستان احمد آباد مطرح و برگزار شد.

***

کارگاه آموزشی معرفی و مبارزه با آفت زنجره مو

در ادامه کارگاه های آموزشی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی کارگاه آموزشی معرفی و مبارزه با آفت زنجره مو در ایستگاه الگویی شهرستان ارومیه برگزار شد.

هدف از برگزاری کارگاه با حضور کارشناسان و باغداران پیشرو: آشنایی باغداران دعوت شده از مناطق مختلف شهرستان ارومیه با آفت زنجره مو و ارائه توضیحات کامل در مورد مورفولوژی و بیولوژی آفت و جواب دادن به سوالات باغداران عنوان شد.

همچنین در این کارگاه آموزشی به معرفی راههای مبارزه مکانیکی، غیر شیمیایی و شیمیایی به باغداران، معرفی سموم با دز مناسب جهت مبارزه با پوره ها با تاکید بر بیلکاری و محلول ریزی پای درختان پرداخته شد.