روحیه ای با نشاط با نحوه پرورش و روش تکثیر «یوکا» یا گل زنگوله ای

پایگاه خبری DA1news: یکی از اهداف پرورش و نگهداری گیاهان در آپارتمان و باغچه های خانگی تغییر روحیه و تنوع و زیبایی در خانه ها و آپارتمان های شما خوانندگان عزیز است.

برنامه «هر خانه یک گلخانه» پایگاه خبری Da1news با نگاهی به پرورش گیاهان خانگی و آپارتمانی قصد دارد نگاهی نو و روحیه ای با نشاط را به شما عزیزان هدیه دهد.

در این برنامه از «هر خانه یک گلخانه» نگاهی خواهیم داشت به روش پرورش و تکثیر «یوکا» که توسط مهندس محسن بنائی آموزش داده خواهد شد.

یوکا گیاهی مقاوم و همیشه سبز می‌باشد با برگ‌های شمشیری شکل دارای گل‌های کرمی رنگ که بومی آمریکای شمالی و مرکزی می‌باشد در ایران به گل زنگوله‌ای نیز معروف می باشد. پرورش آن ساده بوده و به راحتی در گلدان و بیرون از خانه می‌توان پرورش داد.

یوکا با نام علمی “Yucca” بومی آمریکای شمالی و مرکزی بوده و به دو دسته یوکای فضای سبز (Yucca gloriosa) و یوکای آپارتمانی (Yucca fillamentosa) تقسیم می‌شوند، که از نظر شکل ظاهری شبیه به هم هستند. برگ‌ها بصورت کشیده و کمی خشن اند و ساقه گل دهنده هر چند سال یک بار ظاهر می‌شود. ساقه گل دهنده یوکا بلند است و در طول ساقه، گل‌های کرم یا سفید رنگ که برجسته و به شکل زنگوله ای واژگون هستند و به تعداد زیاد تشکیل می‌شوند.

یوکای آپارتمانی، برعکس یوکای فضای سبز، قابلیت تحمل سرما را ندارد و حساس به سرماست. مقاوم به کمبود نور و در منازل، در مکان‌هایی که نور کمی دارند، به راحتی قابل نگهداری هستند. تکثیر آن، مانند یوکای فضای سبز، از طریق پاجوش و قلمه انجام می شود.

گاهی یوکا را به دلیل شباهت زیادش با دراسنا اشتباه می‌گیرند که باعث می‌شود نگهداری مورد نیازش انجام نشود. در هر صورت این گیاه، گیاهی آرام رشد و جالب است و به خاطر مقاومت عالی که در برابر خشکی دارد مناسب افراد فراموشکار است.

ویدئو کامل این آموزش را ببینید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *