افزایش سه برابری کشت کلزا و آغاز برداشت گندم در مزارع گلبهار

پایگاه خبری Da1news: محمد شجعی کلاتی از افزایش سه برابری کشت کلزا و آغاز برداشت گندم در مزارع گلبهار خبر داد.

به گزارش اخبار روزانه کشاورزی به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان خراسان رضوی، سرپرست جهاد کشاورزی گلبهار از برداشت محصول گندم از سطح پنج هزار هکتار

و کشت سه برابری کشت کلزا در مزارع گلبهار خبر داد.

بر اساس این گزارش سرپرست جهاد کشاورزی گلبهار گفت: کار برداشت محصول گندم از سطح پنج هزار هکتار از کشتزارهای این شهرستان آغاز شده است. پیش بینی می شود از این سطح ۲۲ هزار و ۵۰۰ تن محصول برداشت شود.
محمد شجعی کلاتی اظهار کرد : با توجه به شرایط جوی مطلوب، بارش مناسب، رعایت مسائل ترویجی، مبارزه با علف های هرز و سن غلات پیش بینی می شود میزان برداشت گندم افزایش داشته باشد.
شجعی افزود: اصلاح بذرهای گندم، مصرف متعادل کودهای شیمیایی، طرح جهش تولید، توسعه کشت مکانیزه، توسعه سامانه های نوین آبیاری آموزش کشاورزی و مدیریت آفات از برنامه های ویژه جهاد کشاورزی است.
وی افزود : کاربرداشت گندم توسط کمباین ها انجام می گیرد و تا اواسط تیر ماه سال جاری ادامه دارد.

کشت کلزا در گلبهار سه برابر افزایش می یابد

همچنین سرپرست جهاد کشاورزی گلبهار گفت: با برنامه ریزی انجام شده سطح زیر کشت کلزا در این شهرستان در سال زراعی جدید سه برابر افزایش می یابد. هم اینک ۱۴۵ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان زیر کشت کلزا قرار گرفته که پیش بینی می شود در سال زراعی جدید به ۴۳۵ هکتار افزایش یابد.
محمد شجعی کلاتی افزود : گلبهار می تواند به قطب تولید کلزا تبدیل شود و خوشبختانه ظرفیت های بالقوه ای در کشت این محصول دارد.
اقلیم مناسب،خاک حاصلخیز، آب و هوای مطلوب، حمایت های دولت شرایط را برای کشت محصول کلزا در این منطقه فراهم کرده است.
شجعی ادامه داد: کشت دانه روغنی کلزا درتناوب با گندم موجب تقویت خاک و پایداری تولید گندم شده و ترویج آن به افزایش بهره وری کمک می کند.دانه روغنی کلزا جزو گیاهان یکساله است و این محصول را معمولاً در شهریور ماه کشت می کنند تا قبل از فصل سرما رشد کافی داشته باشد و در اواخر بهار سال بعد برداشت می کنند.