مرادوند تاکید کرد: عملی شدن برنامه ها در راستای امنیت غذایی

پایگاه خبری DA1news: شورای هماهنگی مدیران جهاد کشاورزی استان اصفهان برگزار شد.

به گزارش اخبار روزانه کشاورزی به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان شورای هماهنگی مدیران جهاد کشاورزی استان اصفهان با حضور رئیس سازمان، معاونان و مدیران ستادی و شهرستان به میزبانی شهرستان کوهپایه شورای هماهنگی مهر ماه برگزار شد.

در این جلسه مرداد مرادمند رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان با اشاره به رئوس فعالیتهای سال جاری گفت: هدف از این جلسه هماهنگی مدیران شهرستانها در راستای عملی شدن برنامه ها و تلاش در زمینه تحقق اهداف سازمانی در راستای امنیت غذایی استان با مباحث و رئوس فعالیتهای سال جاری اعم ازتولیدات گیاهی و دامی ، آب و خاک و امور اراضی می باشد.

دستیابی به حداکثر پتانسیل
علی شریفی معاون بهبود تولیدات گیاهی گفت: با توجه به شروع سال زراعی جدید ،ضروری است بر اساس الکوی کشت از کودهای شیمیایی و بذور دارای گواهی به منظور دستیابی به حداکثر پتانسیل تولید در مزارع مورد توجه قرار گیرد.
معاون بهبود تولیدات گیاهی درشورای هماهنگی مدیران جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت: با توجه به شروع سال زراعی جدید، ضروری است بر اساس الکوی کشت از کودهای شیمیایی و بذور دارای گواهی به منظور دستیابی به حداکثر پتانسیل تولید در مزار ع مورد توجه قرار گیرد.
وی در ادامه بر دقت در تایید سوخت ادوات کشاورزی و واحدهای گلخانه‌ای ،جذب اعتبارات مکانیزاسیون ،راستی آزمایی نهاده های تحویلی فعالیت بیشتر اکیپ کنترل مواد کودی با اکیپ کامل با حضور تعزیرات حکومتی در شهرستان‌ها و پیگیری سامانه مانیتورینگ و سرکشی گروه بازرسی از دارو خانه‌های گیاه پزشکی ارائه به موقع گزارش‌های ادواری مورد تاکید قرارداد.

شرایط سخت اعتباری و نیروی انسانی
بر اساس این گزارش محمد علی کاظمی معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان در شورای هماهنگی مدیران سازمان با ضمن تشریح شرایط سخت اعتباری و نیروی انسانی سال جاری گفت :به نظر با توجه به نگاه دولت و مجلس به نظر وضعیت اعتباری سال پیش شرایط خوبی را خواهیم داشت .
در نشست شورای ،معاون توسعه بازرگانی در خصوص وضعیت بازار اقلام اساسی و بازرسی بازار ،مدیر آب خاک از وضعیت پروژه های و شرایط مطلوب جذب اعتبارات توصیحات لازم را ارائه نمودند.
همچنین در بخشی از این نشست مدیر امور اراضی از اهمیت مباحث امور اراضی و ضرورت توجه دقیق و به موقع پاسخگویی بویژه به مراجع حقوقی و قضایی و تبعات عدم توجه به این امر را مورد تاکید و توجه قرار داد.