بزودی 6 رقم هیبرید ارزن مرواریدی معرفی می شود

پایگاه خبری DA1news: بزودی 6 رقم هیبرید ارزن مرواریدی معرفی و آزاد خواهد شد.

به گزارش اخبار روزانه کشاورزی، علی ماهرخ رئیس بخش تحقیقات ذرت و گياهان علوفه ای از معرفی 6 رقم ارزن هیبرید مرواریدی خبر داد.

بیست و هشتمین تور رسانه ای سازمان تات با محوریت یافته‌های تحقیقاتی گیاهان علوفه‌ای کم آب در ایستگاه تحقیقاتی ورامین برگزار شد.

علی ماهرخ در گفت و گو با خبرنگار ما گفت: با وجود بحران کم آبی و تغییر اقلیمی در کشور  و همچنین با در نظر گرفتن این که عمده محصول علوفه ای کشور را  یونجه و ذرت می باشد باید به گزینه های دیگری نیز فکر می کردیم که در این خصوص محققان ما در موسسه تحقیقات اصلاح و تهیه نهال و بذر موفق به معرفی ارقام ارزن هیبرید مراریدی شدند.

ماهرخ  افزود: با در نظر گرفتن جایگاه ذرت و یونجه در محصولات علوفه ای کشور که پر آب بر هستند، محققان سازمان تات به عنوان جایگزین محصولات علوفه متداول، طی سالها بر روی ارزن تحقیق و کارشناسی کرده که به زودی 6 رقم هیبرید ارزن مرواریدی که کم آب بر هستند معرفی و آزاد خواهد شد.

 

معرفی ارزن هیبرید مرواریدی در راستای الگوی کشت ملی

به گزارش خبرنگار ما رضا عطایی عضو هيات علمی بخش تحقيقات ذرت و گياهان علوفه ای و کارشناس ارزن هیبریدی در خصوص معرفی این ارقام گفت: ما نیازمند الگوی کشت ملی هستیم و یکی از ملزوما الگوی کشت ما گیاهان کم آبر بر و در کنار آن ارقام متنوعی داشته باشیم.

کارشناس ارزن هیبریدی افزود: در طول سالها پایش و تحقیق امسال موفق به معرفی 6 رقم ارزن هیبرید مرواریدی شده ایم که در راستای الگوی کشت ملی تولید شده اند.

عطایی در توضیح ارقام معرفی شده گفت: دو رقم از این ارزن ها؛ دانه ای هستند که با عملکرد بالا در تولید و 4 رقم آن علوفه ای هستند که تکچین و چند چین که مناسب برای زمین های کوچک و زمین و سیلوهای بزرگ و صنعتی هستند.