بیش از ۳۶ هزار تن علوفه خشک از دیم زارهای آذربایجان غربی تولید شد

پایگاه خبری DA1news: مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: نخستین بار یازده هزار و ۸۳۲ هکتار از دیم زارهای استان به کشت علوفه های دیم اختصاص یافت و بیش از ۳۶ هزار و ۵۰۰ تن علوفه خشک از این اراضی برداشت شد.

به گزارش اخبار روزانه کشاورزی به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی، مهدیه فلاح افزود: این علوفه ها شامل خلر، ماشک، اسپرس، گاودانه، یونجه دیم یکساله و یا کشت مخلوط غلات با لگوم ها بوده و بیشترین میزان تولید مربوط به مزارع دیم شهرستان های چالدران، باروق، خوی و شاهین دژ است.

فلاح افزود: بهترین راه برای جبران کسری علوفه و اقتصادی شدن دیم زارها، تبدیل دیم زارهای کم بازده جهت تولید علوفه دام است.

وی ادامه داد: کشت نباتات علوفه ای دیم در تناوب با گندم و جو به جای آیش به کشاورزان و بهره برداران توصیه می‌شود که می تواند در افزایش عملکرد محصول آتی و حاصلخیزی خاک بسیار تاثیرگذار باشد و همچنین کمکی برای تولید علوفه دامداران محسوب شود.

فلاح ادامه داد: بایستی اقدامات ترویجی و آموزشی برای بهره برداران جهت آشنایی با این محصولات و مزایای آنها توسط مروجان و کارشناسان انجام گیرد.

وی درخصوص زمان کشت این محصولات گفت: علوفه های دیم را می توان به صورت بهاره، پاییزه و کشت انتظاری در مناطق مختلف استان کشت کرد.