چرا به آفت کش ها نیاز داریم؟

پایگاه خبری DA1news: از زمان اولین کشت گیاهان برای غذا، این گیاهان نیاز به محافظت در برابر آفات و بیماری ها داشته اند.

به گزارش اخبار روزانه کشاورزی، سطح پیچیدگی این حفاظت با گذشت زمان افزایش یافته است. رومی ها از خاکستر، له کردن برگ سرو و ادرار رقیق شده برای محافظت از محصولات خود استفاده می کردند. امروزه طیف وسیعی از محصولات مصنوعی برای کنترل بسیار ایمن تر، هدفمندتر و موثرتر آفات و بیماری ها ایجاد شده است.

آفت کش ها در طیف وسیعی از محیط ها مورد استفاده قرار می گیرند که یکی از مهمترین زمینه ها در کشاورزی است. استفاده از PPP اجازه می دهد تا مواد غذایی بیشتری در یک منطقه مشخص از زمین تولید شود. باعث افزایش عملکرد و بهبود درآمد مزرعه می شود. بدون PPP، تلفات محصول به دلیل آفات و بیماری ها بین 30 تا 50 درصد بسته به محصول کشت شده است. با حفاظت از محصولات، PPP ها به تولید عرضه فراوان مواد غذایی با کیفیت بالا و مقرون به صرفه کمک می کنند و به امنیت غذایی کمک می کنند. کشاورزان از سموم دفع آفات برای موارد زیر استفاده می کنند:

با این حال، از آنجایی که آفت‌کش‌ها برای کشتن یا کنترل ارگانیسم‌های مضر، آفات ناخواسته، علف‌های هرز و غیره استفاده می‌شوند، ظرفیت آسیب رساندن به مردم، سایر موجودات غیرهدف (حیات وحش) و محیط‌زیست را دارند. قوانین کنترل بازاریابی و استفاده از آفت کش ها برای به حداقل رساندن چنین خطراتی طراحی شده است و کنترل های دقیقی بر فروش و استفاده از آنها وجود دارد. مصرف کنندگان نهایی آفت کش ها (کشاورزان، پرورش دهندگان حرفه ای یا باغبان) باید اطمینان حاصل کنند که از آنها به طور ایمن و موثر استفاده می شود.

باید تعادل مناسب بین نیاز به افزایش تولید مواد غذایی با نیاز به اطمینان از ایمنی مردم، غذا و محیط زیست ایجاد شود.