میان وعده‌ها یک جایگزین محبوب برای وعده های غذایی

پایگاه خبری DA1news: همانطور که عادات غذایی مصرف کنندگان تکامل می یابد، طرز فکر تولید کنندگان مواد غذایی در مورد مواد تشکیل دهنده و قرار دادن آنها در محصولات نیز تغییر می کند.

به گزارش گروه علمی اخبار روزانه کشاورزی، میان وعده های راحت و در حال حرکت به یک جایگزین محبوب برای وعده های غذایی تبدیل شده است.

بر اساس گزارش جدید HealthFocus International، تقریبا نیمی (48٪) از مصرف کنندگان در سراسر جهان بیش از دو میان وعده در روز مصرف می کنند.

اما از آنجایی که مصرف کنندگان هنگام غذا خوردن تغییر کرده اند، نحوه غذا خوردن خود را نیز تغییر داده اند.

تغییر احساسات در مورد میان وعده و غذای سالم به طور کلی باعث شده است که تولیدکنندگان مواد غذایی بیشتر در مورد مواد تشکیل دهنده آنها فکر کنند.

گزارش HealthFocus International نشان می‌دهد که مردم به تنقلات مانند انتخاب وعده‌های غذایی خود دقت می‌کنند و انتظار گزینه‌های سالم‌تری را دارند، حتی در دسته‌های خوش‌گذران.

این گزارش می‌گوید مصرف‌کنندگان جوان‌تر به‌ویژه معتقدند که خوردن چند تنقلات سالم در روز به همان اندازه مغذی و گاهی بهتر از خوردن سه وعده غذایی در روز است.

تقریباً نیمی از مصرف‌کنندگان الگوهای ثابتی برای زمان و میزان مصرف ندارند، و این امر اهمیت میان‌ وعده‌های سالم را برای پر کردن این فضای نیاز نشان می‌دهد. در سطح جهانی، 45 درصد با هدف یافتن سالم‌ترین گزینه‌های موجود، به سراغ میان وعده‌ها می‌روند، در حالی که 38 درصد رویکرد متعادل‌تری دارند و می‌گویند که به خود اجازه می‌دهند میان‌وعده‌های دلپذیر را به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی کلی سالم مصرف کنند.

در این گزارش آمده است: «ساخته شده با میوه ها و سبزیجات» سومین محرک بزرگ برای انتخاب میان وعده در سطح جهان است.

برای مثال Cheerios Veggie Blends که یکی از مواد اصلی در دسته غذای کودک است، اکنون در هر وعده میوه و سبزیجات از جمله موادی مانند پودر سیب زمینی شیرین، هویج و اسفناج و پوره موز و بلوبری دارد.