بهره وری ۵۰ درصدی فیزیکی آب با هوش مصنوعی

پایگاه خبری DA1news: نمایشگاه دستاوردهای شرکتهای فعال در بخش هوش مصنوعی همزمان با رویداد هوش مصنوعی در کشاورزی برگزار شد.
به گزارش اخبار روزانه کشاورزی، شرکت دانش بنیان پایدارکشت هوش خاورمیانه با ارائه فعالیت و دستاوردهای خود در نمایشگاه رویداد هوش مصنوعی در کشاورزی حضور یافت.
گفتگوی خبرنگار ما با محمدرضا زاغیان کارشناس تحقیق و توسعه این شرکت در پی می آید.

محمدرضا زاغیان گفت: اهداف شرکت در برگیرندهٔ تمرکز بر ایده‌های نوآورانه و دانش‌محور است که با سرلوحه قرار دادن توسعه پایدار در حوزه‌های کشاورزی، زیست‌فناوری، آب و فاضلاب، به دنبال شکل‌گیری آینده‌ای هوشمندانه‌تر است. شرکت با به‌کارگیری ابزارهایی همچون اینترنت اشیاء، پلتفرم‌های نرم‌افزاری، داده‌کاوی، و هوش مصنوعی در خدمت دستیابی به این اهداف است.

کارشناس تحقیق و توسعه پایدارکشت هوش خاورمیانه افزود: نوآوری‌های تکنولوژیکی پایدار کشت هوش خاورمیانه از جمله استفاده از سنسورها، تصاویر ماهواره‌ای، و فرآیندهای پیشرفته پردازش تصویر، سرمایه‌گذاری بر دانش و پژوهش را جلو می‌برد. این اقدامات نه تنها به تجاری‌سازی ایده‌های ابتکاری کمک می‌کند، بلکه همچنین به ارتقای سطح علمی کشاورزان و شکل‌دهی شبکه‌های تخصصی می‌پردازد.

زاغیان اظهار داشت: پایدار کشت هوش خاورمیانه به‌خوبی درک کرده که ترکیب دانش، پژوهش، و فناوری نه تنها می‌تواند به یک انقلاب در کشاورزی منتهی شود، بلکه این امکان را فراهم آورده تا در رویای یک دنیای پایدارتر زیست کنیم؛ جهانی که در آن بهینه‌سازی مصرف آب و نهاده‌ها هم‌راستا با ارتقای علمی کشاورزان صورت پذیرد.

وی در توضیح اپلیکیشن آنلاین باباحیدر شرکت گفت: وب اپلیکیشن آنلاین باباحیدر، که بیان‌گر کاربرد فناوری‌های نوین در حوزه مدیریت منابع آب است، نشان‌دهنده تعهد پایدار کشت هوش خاورمیانه به بهبود شرایط زندگی و کاری کشاورزان ایرانی است. درک عمیق از زحمات کشاورزان، که گاه با درآمد و سودی ناکافی روبرو هستند، محرکی قوی برای شرکت ما در جهت کاهش رنج و افزایش سودآوری آن‌ها از طریق راه‌حل‌های نوآورانه است. تیم متخصص ما می‌کوشد تا با ارتقای دانش و به کارگیری فناوری‌های هوشمند، به کشاورزی مدرن و پایدار برسد که در آن زمین‌های کشاورزی به روشی بهینه و اثربخش مدیریت شوند؛ سود کشاورزان افزایش یابد و در نهایت، به سمت توسعه پایدار کشور عزیزمان ایران گام برداریم.

 

ویدئو کامل این گفت و گو را ببنید: