گام اول در استفاده از هوش مصنوعی در کشاورزی

پایگاه خبری DA1news: خیام نکویی برگزاری رویداد هوش مصنوعی در کشاورزی را گام اول در استفاده فناوریهای نوین در کشاورزی دانست.

به گزارش اخبار روزانه کشاورزی، خیام نکویی معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان تات گفت: ما در ابتدای راه استفاده از هوش مصنوعی در کشاورزی هستیم و با راه اندازی پژوهشگاه فناوری های نوین در پژوهشکده بیوتکنولوژی کشاورزی کشور به دنبال شناسایی فعالان و تولیدکنندگان خصوصی و دولتی در این بخش هستیم.

خیام نکویی با حضور در جمع خبرنگاران گفت: برگزاری رویداد هوش مصنوعی در کشاورزی قدم اول در رسیدن به بهره وری بالا در کشاورزی است و برپایی این رویداد فناورانه با مشارکت بخش خصوصی نشان می‌دهد مسوولان اجرایی وزارت جهاد کشاورزی به اهمیت هوش مصنوعی و ظرفیت‌های فراوان بخش خصوصی برای توسعه این علم برای بخش واقف هستند.

رئیس سازمان تات اظهار داشت: وظایف محققان بخش بکارگیری آخرین فناوری افزایش بهره‌وری برای کاهش هزینه‌های تولید و جلوگیری از افزایش قیمت است و هوش مصنویی می‌تواند با بهترین برنامه‌ریزی برای تأمین میزان مصرف نهاده‌ها و به ویژه تولیدات دام و طیور، علاوه بر رفع آسیب‌ها، قیمت تمام شده محصولات را هم به نفع مصرف کننده نهایی کاهش دهد.

ویدئو سخنان خیام نکویی در جمع خبرنگاران را ببینید: