روش‌های تجزیه خاک- نمونه‌برداری، روش‌های شیمیایی و فیزیکی منتشر شد

پایگاه خبری DA1news: کتاب “روش‌های تجزیه خاک- نمونه‌برداری، روش‌های شیمیایی و فیزیکی” به همت محققان بخش آزمایشگاه‌های موسسه تحقیقات خاک و آب کشور برای اولین بار در ایران منتشر شد.

به گزارش اخبار روزانه کشاورزی به نقل از روابط عمومی موسسه تحقیقات خاک و آب کشور، کتاب “روش‌های تجزیه خاک- نمونه‌برداری، روش‌های شیمیایی و فیزیکی” به همت محققان بخش آزمایشگاه‌های موسسه تحقیقات خاک و آب کشور برای اولین بار در ایران منتشر شد.

این کتاب به عنوان منبعی استاندارد و هماهنگ برای روش‌های تجزیه خاک متناسب با شرایط خاک‌ها و امکانات آزمایشگاهی داخل کشور است که با تکیه بر سال‌ها تحقیق و تجربه مؤلفان در زمینه تجزیه خاک و توجه به پیشرفت‌های صورت گرفته در علوم خاک، تجزیه دستگاهی و تحولات قانونی همانند ابلاغ قانون افزایش بهره‌وری بخش کشاورزی و قانون حفاظت از خاک تألیف شده است.

مطالب این کتاب می‌تواند برای آموزش روش‌های تجزیه خاک به کارشناسانی که در زمینه تجزیه خاک فعالیت می‌نمایند، مورد استفاده قرار گیرد و مطالعه آن می‌تواند برای دست‌اندرکاران و دانشجویان رشته‌های خاکشناسی، زمین‌شناسی و مهندسی کشاورزی مفید و جالب توجه باشد.
شایان ذکر است نمونه‌برداری خاک، مدیریت و آماده‌سازی نمونه‌ها، تعیین ویژگی‏های شیمیایی خاک، روش‌های تجزیه دستگاهی و کنترل کیفیت و صحت نتایج و اندازه‌گیری ویژگی‏های فیزیکی خاک از جمله سرفصل های کلیدی این کتاب است که با کمک کارشناسان آزمایشگاه‌های خاکشناسی می تواند در ارتقاء کیفیت تجزیه‌های آزمایشگاهی، کنترل صحت و دقت نتایج مفید باشد و در نهایت موجب اعتلای کیفیت منابع خاک و آب کشور شود.