افتتاح پروژه سامانه نوین آبیاری مزارع نوین ایرانیان

پایگاه خبری DA1news: پروژه سامانه نوین آبیاری 21هکتاری در شهرستان تهران با حضور مجری سامانه های نوین آبیاری وزارت جهاد کشاورزی افتتاح شد.

به گزارش اخبار روزانه کشاورزی به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان تهران، پروژه سامانه نوین آبیاری مزارع نوین ایرانیان با اعتبار بالغ بر 26 میلیارد ریال در مزارع عباس آباد بخش آفتاب در زمینی به مساحت 21 هکتار شهرستان تهران افتتاح گردید

در این مراسم عباسی مشاور وزیر و مجری سامانه های نوین آبیاری وزارت جهاد کشاورزی به همراه معاونین خود، روشنی مدیر آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی استان تهران، حقی زاده مدیر جهاد کشاورزی شهرستان تهران، مدیران شرکت مزارع نوین ایرانیان و جمعی از مسئولین و کارشناسان جهاد کشاورزی حضور داشتند.

حقی زاده درخصوص این خبر گفت: پروژه سامانه نوین آبیاری مزارع نوین ایرانیان شامل 11 هکتار باغ بادام و 10 هکتار باغ پسته است.

وی افزود: با افتتاح این طرح سالانه حدود 90 هزار متر مکعب در مصرف آب صرفه جویی خواهد شد و از محل اجرای این طرح بیش از 15 نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم مشغول به کار خواهند شد.

گفتنی است در نشستی که در پایان این مراسم تشکیل گردید مسئولین اجرایی شدن پروژه هوشمند سازی آبیاری در سطح 700 هکتار در شهرستان های تهران و ورامین را مورد بحث و تبادل نظر قرار دادند.