کشت بیش از ۳ هزار هکتار محصولات گلخانه ای در جنوب کرمان 

پایگاه خبری DA1news: از نیمه دوم شهریور ماه عملیات کشت انواع محصولات جالیزی در سطح بیش از ۳ هزار هکتار گلخانه های جنوب کرمان آغاز شد.

به گزارش اخبار روزانه کشاورزی به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان احمد احمدپور رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان ضمن اشاره به‌ اینکه منطقه جنوب کرمان در تولید و سطح محصولات گلخانه ای مانند توت فرنگی، انواع فلفل و بادمجان رتبه اول سطح و تولید در کل کشور به خود اختصاص داده است بیان داشت: ارقام متنوع خیار سبز، فلفل، بادمجان، گوجه فرنگی و توت فرنگی در فصول پاییز و زمستان در واحد های گلخانه ای جنوب کرمان به صورت کشت خاکی و هیدروپونیک کشت، و تولید میشود و پیش بینی می‌گردد از این سطح میزان بیش از ۵۰۰ هزار تن انواع محصولات گلخانه ای برداشت و روانه بازار داخل و مازاد تولید به بازار های خارجی صادر شود.
وی اظهار داشت: منطقه جنوب کرمان شامل هشت شهرستان جیرفت، عنبر آباد، کهنوج، منوجان، قلعه گنج، فاریاب، رودبار جنوب و جازموریان به دلیل برخورداری از اقلیم متنوع یکی از قطب های تولید انواع محصولات جالیزی سبزی و صیفی و توت فرنگی گلخانه ای در کشور تبدیل شده که در تامین نیازهای داخلی و بازار های خارجی سهم به سزایی دارد.
احمدپور افزود: در بین شهرستان های منطقه جنوب کرمان شهرستان جیرفت با ۱۶۰۰ هکتار و تولید بیش از ۲۰۰ هزار تن بیشترین سطح و تولید محصولات گلخانه ای را به خود اختصاص داده است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان اذعان داشت: در تولید محصولات گلخانه ای اشتغال زایی بیش از ۶هزار و ۶۰۰ نفر بهره بردار به طور مستقیم و تعداد بیش از ۲۵ هزار نفر کارگر دائم و فصلی در طول کاشت، داشت و برداشت به طور غیر مستقیم در گلخانه های منطقه جنوب کرمان مشغول به فعالیت هستند.
لازم به ذکر است،بیشترین تولید محصول در گلخانه های جنوب کرمان مربوط به خیار سبز گلخانه ای است.