آشنایی خرمشهری ها با آفات سبزی و صیفی، استفاده صحیح از کودهای ارگانیک در آبادان

پایگاه خبری DA1news: مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خرمشهر از برگزاری کارگاه آموزشی آشنایی با آفات و بیماری های سبزی و صیفی در بخش حفار شرقی این شهرستان خبر داد.

به گزارش اخبار روزانه کشاورزی به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان، یاسر شریفی گفت: با توجه به فصل کاشت سبزی و صیفی در فضای میانه کاری نخیلات این شهرستان و لزوم آشنایی کشاورزان با آفات سبزی و صیفی کارگاه های آموزشی در این خصوص در شهرستان تشکیل می شود.

وی ادامه داد: در این کارگاه های آموزشی کشارزان با آفات سبزی، انواع شته ها، برگخوار سبزی، مگس سفید، شپشک ها ، کمبود عناصر غذایی و بیماری های فیزیولوژیک و سایر آفات و بیماری ها و روش های مبارزه ، درمان و پیشگیری آشنا میشوند.

بهبود عملکرد گندم با استفاده صحیح از کودهای ارگانیک در آبادان

دوره آموزشی،ترویجی نقش کودهای ارگانیک در بهبود عملکرد گندم در آبادان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان، مدیر جهاد کشاورزی آبادان گفت: مصرف صحیح کودهای ارگانیک علاوه بر حفظ محیط زیست،سبب توسعه سریع سیستم های ریشه ای، تقویت بنیه گیاهچه ها در مراحل اولیه رشد، افزایش درصد جوانه زنی،افزایش سطح سبز مزرعه،تولید هورمون های محرک رشد گیاهان و در نهایت افزایش عملکرد محصول را در پی خواهد داشت.

حسن دشتي نژاد افزود:دوره آموزشی،ترویجی یک روزه نقش کود های ارگانیک در بهبود عملکرد گندم با بررسی و عنوان مطالبی چون موثرترین کودهای زیستی مناسب برای گندم و نحوه استفاده صحیح از آنها در روستای نهر علیشیر در اروندکنار برگزار شد.

وی اظهار داشت این دوره آموزشی برای ۲۵ نفر روز از گندمکاران منطقه برگزار شد.

 

منبع: سازمان جهاد کشاورزی استان خوزستان