فتحی خبر داد: بررسی زیر‌بخش‌های کشاورزی در ستاد هماهنگی امنیت غذایی

پایگاه خبری DA1news: اکبر فتحی گفت: تعهدات پیشین سازمان جهاد کشاورزی استان‌ها در تامین امنیت غذایی هم‌چنان پا برجا است و استان‌های پشتیبان باید مسئولانه عمل می‌کنند.

به گزارش اخبار روزانه کشاورزی ، اکبر فتحی دبیر ستاد هماهنگی امنیت غذایی در نشست ستاد هماهنگی امنیت غذایی که با حضور شماری از معاونان وزیر، مسئولان ارشد ستادی، تشکل‌های تولیدکنندگان و مشارکت وبیناری رئیسان سازمان‌های جهادکشاورزی استان‌ها برگزار شد، گفت: تعهدات قبلی در تامین بازار و آسان سازی دسترسی مردم به محصولات اساسی همچنان به قوت خود باقی است.

فتحی تاکید کرد: موضوعات طرح شده در این ستاد را منحصر به دو کالای مرغ و تخم‌مرغ نیست؛ از این پس مسایل و موضوعات دیگر زیر‌بخش‌های کشاورزی نیز در این ستاد مورد بحث و تبادل نظر قرار خواهد گرفت و موارد مغفول مانده هم‌چون منابع طبیعی، منابع پایه تولید و مباحث زیر‌بنایی کشاورزی نیز در دستورکار این ستاد خواهد بود.

وی افزود: همواره قیمت بازار مرغ تهران، مولفه تاثیر گذار بر سایر نقاط کشور به شمار می رود و هرگونه کاستی در تامین آن می تواند بر بازار مرغ سایر استان‌ها موثر باشد.

فتحی با لازم‌الاجرا دانستن تصمیمات ستاد هماهنگی امنیت غذایی اظهار داشت: با شکل‌گیری کمیته‌های تخصصی و تعیین شاخص‌های جدید تامین و تنظیم بازار در آینده ساز و کار مدیریت بهینه بازار پس از بررسی های تخصصی در کمیته‌های یاد شده ملاک عمل قرار خواهد گرفت.