شرایط بیمه عوامل زنجیره تولید زنان روستایی و عشایری ­بررسی شد

پایگاه خبری Da1news: طهماسبی گفت: ویژگی­های خاص تولیدات زنان کم سرمایه و کوچک مقیاس، سبب آسیب­ پذیری این کسب و کارها می شود و در صورت بیمه کردن عوامل و زنجیره تولید، ریسک موجود بسیار کاهش خواهد یافت.

به گزارش اخبار روزانه کشاورزی به نقل از روابط عمومی موسسه آموزش وترویج کشاورزی؛ جلسه اداره کل آموزش و ترویج بیمه کشاورزی با موضوع ایجاد بسته بیمه ­ای زنجیره تولید توسط صندوق بیمه کشاورزی و به منظور حمایت از تولید کننده با شرایط، راهکارها و الزامات حمایت از تولیدات زنان روستایی وعشایری مورد بررسی قرار گرفت.
بر اساس این گزارش مریم طهماسبی دراین نشست گفت:در بسته بیمه ­ای زنجیره تولید، حمایت از تمامی ارکان تولید از ابتدا تا انتها مدنظر قرار می­گیرد، شامل نهاده ­ها، ادوات، الزامات و حتی تسهیلاتی که در زنجیره تولید اخذ شده است.

وی با اشاره به ویژگی­های خاص تولیدات زنان کم سرمایه و کوچک مقیاس بودن که سبب آسیب­ پذیری این کسب و کارها می شود؛ گفت: در صورت بیمه کردن عوامل و زنجیره تولید، ریسک موجود بسیار کاهش خواهد یافت.

طهماسبی افزود: با توجه به انعقاد تفاهم نامه فی­مابین این دفتر و صندوق بیمه کشاورزی در مهر ماه 1402 و آموزش کارشناسان مسئول امور زنان روستایی و عشایری و همچنین زنان تسهیلگر توسعه روستایی و عشایری، در ادامه اجرای تفاهم ­نامه مذکور توجه ویژه به این خدمت جدید بیمه کشاورزی مدنظر قرار خواهد گرفت. در همین راستا تاکید شد؛ آموزش کارشناسان مسئول در شهریور ماه، برگزاری گردهمایی تسهیلگران منتخب به صورت منطقه­ ای،مشخص کردن دستمزد و حق ­الزحمه تسهیلگران در دستور کار قرار گیرد.

گفتنی است؛ این جلسه با حضور مریم طهماسبی مدیرکل دفتر توسعه فعالیت­های کشاورزی زنان روستایی و عشایری، زهرا نامجویان رئیس گروه ظرفیت ­سازی و توسعه اجتماعی،پرونده رئیس اداره کل آموزش و ترویج بیمه کشاورزی، گرگانی و نوید، کارشناسان اداره کل آموزش و ترویج بیمه در محل دفتر توسعه فعالیت­های کشاورزی زنان روستایی و عشایری برگزار شد.