نیشابور میزبان اولین گردهمایی حافظان امنیت غذایی خراسان رضوی

پایگاه خبری DA1news: اولین گردهمایی حافظان امنیت غذایی با حضور مدیران و کارشناسان حفظ نباتات استان خراسان رضوی در نیشابور برگزار شد.
به گزارش اخبار روزانه کشاورزی به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی نیشابور، علی مبارکی معاون سازمان و مدیر جهاد کشاورزی در اولین گردهمایی حافظان امنیت غذایی که با حضور مسئولین استانی، مدیران و کارشناسان شهرستانی و پیشکسوت و رئیس انجمن بیولوژیک کشور بود؛ گفت: در سالی که گذشت تمامی عوامل مرتبط با بخش کشاورزی اعم از تشکل ها، کانون بسیج مهندسین، ظرفیت کشاورزان پیشرو و …. با هم افزایی در مبارزه با عوامل خسارت زای غلات مشارکت فعال داشتند.
وی ادامه داد با توجه به ماموریت ذاتی جهادکشاورزی بعنوان متولی امنیت غذایی باید به سمت تولید محصول سالم و کیفی بیشتر از پیش حرکت کنیم.
محمد میری دیسفانی معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان نیز در ادامه مراسم گفت: امروز تلاش های مدیران و کارشناسان حوزه ی حفظ نباتات بر کسی پوشیده نیست به نحوی که تحویل گندم سالم درسال گذشته و سالهای گذشته گواه این موضوع است.
وی ادامه داد: میزان تولید گندم در استان نسبت به سال گذشته بیش از 40 درصد افزایش داشته است و به 527 هزار تن رسیده است و این در حالی است که میزان سن زدگی نیز از 0.11 درصد به 0.06 درصد تنزل پیدا کرده که نشان از یک کار جهادی توسط کلیه عوامل جهادکشاورزی بوده است.
میری اذعان داشت: خرید گندم توسط دولت تا پایان مهر ماه سال جاری تمدید شده است و مقدار خرید گندم به 527 هزار تن افزایش یافته است.
این مقام مسئول اظهار داشت: بیش از 130 نوع محصول در استان خراسان رضوی توسط بهره برداران بخش کشاورزی تولید می شود که در 23 محصول در کشور رتبه اول تا سوم را داریم اما در عین حال با توجه به استراتژیک بودن محصول گندم، خط قرمز ما سن زدگی می باشد.
حمید بیک زاده مدیر هماهنگی ترویج نیز با اشاره به 112 سازه و واحد نمایشی و 79 کانون یادگیری در سطح استان؛ اذعان داشت: جامعه بسیج مهندسین و مراکز خدمات کشاورزی غیر دولتی بازوی توانمندی برای پیشبرد سیاست های سازمانی خواهند بود.
در پایان مراسم از مسئولین حفظ نباتات شهرستان های استان خراسان رضوی با اهداء لوح تقدیر به عمل آمد.