بیش از 6500 تن محصول گندم در دامغان برداشت می شود 

پایگاه خبری DA1news: مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دامغان گفت: برداشت گندم از 20 خرداد ماه با 6 دستگاه کمباین ( بومی و مهاجر) در منطقه حومه شروع شده و تا نیمه اول مرداد ماه درمنطقه رودبار ادامه دارد.

به گزارش اخبار روزانه کشاورزی به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان، امامیون اظهار داشت: برداشت گندم با ارقام کشت شده پیشگام، سیوند، نارین و برزگر از سطح 1500 هکتار از مزارع شهرستان دامغان آغاز شده است که با توجه به بارندگی های بهاره، زمستانه و پاییزه وضعیت مزارع غلات (گندم) مطلوب است.

وی افزود: پتانسیل تولید 25% نسبت سال گذشته بیشتر شود اما بدلیل وقوع طوفان‌های شدید و تگرگ بخشی از این محصول دچار خسارت گردیده است.

وی در ادامه گفت پیش بینی می‎شود بیش از 6500 تن محصول گندم در این شهرستان برداشت شود که 4500 تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان می‌باشد.

علی‌اصغر امامیون گفت: شرکت غله و خدمات بازرگانی استان، در این شهرستان 4 مرکز خرید با ظرفیت ۳۵ هزار تن فضای سیلویی و فضای انباری را سازماندهی کرده تا بتواند خرید گندم از گندمکاران را به نحو شایسته انجام دهد.

وی افزود: در جهت تامین بخشی از بذر سال جاری 127هکتار از اراضی مناطق امیراباد، فرات، حومه و مهماندوست شهرستان به کشت بذر مادری گندم اختصاص یافته بود که پیش بینی می‌شود بیش از 750 تن گندم از مزارع بذری برداشت گردد.