برداشت و خرید گندم، جو و کلزا و توسـعه گلخانه ها استان تهران بررسی شد

پایگاه خبری DA1news: ستاد تولیدات گیاهی استان تهران روند فعالیت های مختلف در حوزه تولیدات گیاهی بررسـی کرد.

به گزارش اخبار روزانه کشاورزی به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان تهران، ستاد تولیدات گیاهی استان تهران به ریاست برادری رئیس سازمان و با حضور نماینده مجلس شورای اسلامی، معاون بهبود تولیدات گیاهی، مدیرکل غله، رئیس مرکز تحقیقات کشاورزی، مدیران تعاون روستایی و خدمات حمایتی، مدیران ستادی و جهاد کشاورزی شهرستان های تابعه به منظور بررسـی روند فعالیت های مختلف در حوزه تولیدات گیاهی به طور همزمان برگزار شد.

رئیس جهاد کشاورزی تهران در این جلسه با اشاره به نقش توسعه گلخانه ها در افزایش بهره وری و کمک به حل بحران آب اظهار داشت: تاکنون 167هکتار اراضی برای احداث گلخانه جدید شناسایی شده و 107هکتار پروانه تاسیس نیز از این میزان صادر شده است.

وی اولویت پرداخت تسهیلات را طرح های گلخانه ای دانست و گفت: باید با تشکیل کمیته ای موضوعات مهم در حوزه توسعه گلخانه ها درسطح شهرستان ها پیگیری و مشکلات احتمالی احصا شود؛ همچنین استفاده از یافته های تحقیقاتی در همراهی با مرکز تحقیقات بسیار اثرگذار است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی نیز گفت: بنابر آمار 1144 تن کلزا از سطح 715 هکتار مزارع کلزا استان تهران برداشت و تحویل مراکز خرید داده شده که 110 تن بیش از سال گذشته بوده است.

وی از اتمام برداشت جو در مزارع استان خبر داد و گفت: امسال تعاون روستایی در جهت حمایت از کشاوررزان جوکار با دو مرکز خرید 1699تن جو را خریداری کرد که این مهم تنها در استان تهران اتفاق افتاد.

در این جلسه آخرین وضعیت برداشت و خرید گندم، جو و کلزا و توسـعه گلخانه ها مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفت.