پیشگیری و مدیریت کرم گلوگاه انار؛ حفظ نباتات کشور اطلاعیه داد

پایگاه خبری DA1news: با توجه به نزدیک شدن به مرحله تشکیل میوه  انار و زمان شروع فعالیت آفت کرم گلوگاه سازمان حفظ نباتات کشور طی اطلاعیه ای بر اقدامات پیشگیرانه و مدیریت آفت کرم گلوگاه انار تاکید کرد.

به گزارش اخبار روزانه کشاورزی، با نزدیک شدن به مرحله تشکیل میوه انار جلوگیری از تخم‌گذاری حشره بالغ در تاج میوه، از اهمیت برخوردار است.

بر اساس تاکیدات کارشناسان حفظ نباتات کشور، تراشیدن میله‌های پرچم در تاج میوه (پرچم‌زدایی) و یا پوشاندن تاج میوه براساس روش‌های توصیه شده و جمع‌آوری میوه‌های آلوده روی درختان انار  و یا پای درختان در طول فصل، در اولویت ضروری برنامه‌های اجرایی قرار دارد.

بر اساس توصیه های سازمان حفظ نباتات کشور؛ این موضوع در اولویت پیگیری‌های مجموعه حفظ نباتات، باغبانی و ترویج ستاد استان و تمامی مدیریت‌های جهاد کشاورزی شهرستان‌ها و مراکز خدمات قرار گرفته و عملیات فوق به موقع در باغات انار اجرایی شود تا کنترل آفت به خوبی انجام و از ایجاد خسارت جلوگیری به عمل آید.

****

به گزارش اخبار روزانه کشاورزی، مجتبی خیام نکویی معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان تات سال گذشته با حضور در جشنواره انار ساوه با ارائه راهکارهای تحقیقی و ترویجی در استفاده از یافته های تحقیقی و همچنین استفاده از ارقام مقاوم به کرم گلوگاه انار اشاره کرد.

وی ضمن بازدید و گفت و گو با باغداران انار ساوه با اشاره به یافته های موجود در خصوص این آفت توسط سازمان تات گفت: لازم است کارگروهی از مراکز تحقیقاتی در استانهای تولیدکننده انار و همچنین باغداران و تعاونی های کشاورزی فعال در این محصول و همچنین نظارت و مدیریت حفظ نباتات کشور تشکیل شود.

 

منبع: https://www.maj.ir/