پهپادهای کشاورزی چینی در آمریکا مشکل آفرین شد

پایگاه خبری DA1news: یک تیم از خرده فروشان برای مبارزه با ممنوعیت احتمالی پهپادهای چینی در آمریکا تلاش می کنند.

به گزارش گروه بین المللی اخبار روزانه کشاورزی، از آنجایی که کنگره تولیدکننده DJI (بزرگ ترین کمپانی ارائه کننده تجهیزات هلی شات و فیلم برداری هوایی) را هدف قرار می دهد، یک گروه لابی جدید از استانداردهای امنیت سایبری در تجهیزات کشاورزی حمایت می کند و در عین حال دسترسی به فناوری هواپیماهای بدون سرنشین را تضمین می کند.

گروهی از توزیع کنندگان پهپادهای کشاورزی ائتلافی را برای مبارزه با ممنوعیت پیشنهادی هواپیماهای بدون سرنشین ساخت شرکت های چینی در حالی که این فناوری در مزارع ایالات متحده گسترش می یابد، تشکیل داده اند.

این گروه لابی، که تقریباً 80 درصد از بازار پهپادهای سمپاشی محصولات زراعی را تشکیل می‌دهد، همچنین نگرانی‌های امنیتی سایبری گسترده‌تری در فناوری کشاورزی را بررسی می‌کند و از دسترسی مداوم مصرف‌کنندگان به محصولات حمایت می‌کند.

ماریا اسکات، مدیر عامل Rantizo گفت: “موفقیت تضمین این است که کشاورزان آمریکایی به راه حل های فناوری اطلاعات دسترسی داشته باشند که به آنها امکان می دهد در مقیاس جهانی رقابت کنند.”
این ائتلاف در حالی صورت می‌گیرد که کنگره ممنوعیت پهپادهای تولید شده توسط شرکت‌های چینی را بررسی می‌کند که عمدتا غول هواپیماهای بدون سرنشین DJI را هدف قرار می‌دهد. این پیشنهاد در لایحه بودجه دفاعی که توسط مجلس تصویب و گنجانده شد، اگرچه این ماده از نسخه سنا خارج شده است.

قانونگذاران می گویند که DJI و سایر سازندگان هواپیماهای بدون سرنشین خارجی نگرانی های امنیت ملی را با چشم انداز شرکت هایی که داده های مصرف کنندگان ایالات متحده را در اختیار دولت چین قرار می دهند، ارائه می دهند. خرده فروشان با گروه لابی به شدت با این ادعا مبارزه می کنند، توجه دارند که پهپادهای اسپری برای بررسی استفاده نمی شوند و اطلاعات مربوط به محصول مورد استفاده را ذخیره نمی کنند. به‌علاوه، DJI «تعهد به امنیت» را نشان داده است که باعث شده هواپیماها نتوانند در حریم هوایی محدود پرواز کنند.

پهپادهای کشاورزی برای کاشت دقیق بذر یا درمان محصولات با آفت کش ها استفاده می شوند، با این فناوری که نویدبخش مزایای بهره وری و پایداری است. DJI اشاره کرد که کشاورزان ایالات متحده در سال گذشته از پهپادهای این شرکت برای کاشت محصولات پوششی در 46000 هکتار زمین یا حدود 114000 هکتار استفاده کردند.

تا ژوئن 2024، DJI تخمین می‌زند که هواپیماهای بدون سرنشین کشاورزی بیش از 500 میلیون هکتار – یا تقریباً 1.2 میلیارد هکتار – از زمین‌های کشاورزی در سراسر جهان را درمان کرده‌اند.