همراهی جشنواره اقوام و سوغات با جذابیت های باغ گیاه شناسی

پایگاه خبری DA1news: همزمان با فصول مختلف و با افزایش جذابیت های باغ گیاه شناسی برای عموم جامعه، سومین جشنواره اقوام و سوغات در باغ گیاهشناسی ملی ایران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار اخبار روزانه کشاورزی، ودود صمدی مدیرتجاری سازی تحقیقات و انتقال فناوری  موسسه تحقیقات جنگلها و مراتع کشور در گفت و گویی در خصوص فعالیتها و سومین جشنواره اقوام و سوغات باغ گیاهشناسی ملی ایران انجام که می خوانید:

مدیر تجاری سازی تحقیقات و انتقال فناوری درابتدای سخنان خود گفت: باغ گیاهشناسی ملی ایران همه ساله همراه با فصول مختلف و با افزایش جذابیت های مختلف برای قشرهای مختلف جامعه و در راستای شناساندن این باغ برنامه های مختلفی را اجرا و برگزار می کند.

صمدی افزود: برگزاری جشنواره اقوام و سوغات یکی از برنامه هایی است که سومین دوره آن در حال برگزاری بوده و همه روزه مورد استقبال عموم مردم قرار می گیرد.

وی ادامه داد: برپایی غرفه های عرضه سوغات و محصولات استان ها و اقوام مختلف و با نگاه به سلامت محور بودن و ارگانیک بودن آن در هر سه دوره از این جشنواره همواره مورد استقابل قرار گرفته است.

مدیرتجاری سازی تحقیقات و انتقال فناوری گفت: جشنواره گلهای داوودی یکی دیگر از برنامه های در دست تهیه است که در اوایل آبان تا اواخر آذر در باغ گیاهشناسی ملی ایران برگزار خواهد شد.

صمدی با اشاره به استقبال مردم از باغ گیاه شناسی ملی گفت: با اجرای برنامه های فرهنگی و هنری و همچنین پنلهای آموزشی و تحقیقی، سالانه نزدیک به 500هزار نفر ار باغ بازدید به عمل می آید و با افزایش اطلاع رسانی بیشتر شاهد استقبال بیشتری خواهیم بود.

وی آگاهی عموم مردم را یکی دیگر از عوامل استقبال از باغ دانست افزود: افزایش آگاهی مردم و نگاه عمیق و دقیق جامعه به محیط زیست و امور باغ و باغبانی ما شاهد افزایش و استقبال هرچه بیشتر احاد جامعه از نوجوان و جوان، بزرگسال و علی الخصوص کارشناسان و دانشجویان کشاورزی هستیم.

 

ویدئو کامل این گفت و گو را ببینید: