هفتمین کاروان ترویج نیشابور؛ آگاهی، انتقال و ارتقاء دانش کشاورزان

پایگاه خبری DA1news: هفتمین کاروان سراسری ترویج بهره وری الگوی کشت در نیشابور با هدف ارتقاء دانش و آگاهی کشاورزان بصورت مستقیم برگزار شد.

به گزارش اخبار روزانه کشاورزی به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی نیشابور، هفتمین کاروان ترویج بهره وری الگوی کشت با هدف نهادینه سازی فرهنگ الگوی کشت و بررسی چالش ها، افزایش ارتقای آگاهی کشاورزان، تغذیه گیاهی، آموزش عملی دستگاه های بذرکار و تبیین دستاوردهای شرکت های تعاونی تولید روستایی در نیشابور بطور همزمان با سراسر کشور در ایستگاه تحقیقات کشاورزی با حضور مسئولین استانی، شهرستانی و جمع کثیری از بهره برداران بخش کشاورزی برگزار شد.
علی مبارکی معاون سازمان و مدیر جهادکشاورزی نیشابور درهفتمین کاروان سراسری ترویج الگوی کشت و در جمع کشاورزان این شهرستان گفت: این فعالیت ترویجی همزمان در ۵۰۰ نقطه از سراسر کشور و در۳۴ نقطه از استان خراسان رضوی از جمله شهرستان نیشابور به میزبانی ایستگاه تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی اجرا شد.
وی بیان داشت: بدون شک ترویج کشاورزی، رکن توسعه پایدار است و فاصله زیادی بین عملکرد کشاورزان پیشرو و سنتی در تولید محصولات زراعی وجود دارد که این فاصله با افزایش ضریب دانش و انتقال یافته های تحقیقاتی و فنی از کارشناسان به کشاورزان سنتی قابل جبران است.
مبارکی با اشاره با ادامه نا ترازی برق در کشور از کشاورزان خواست که با استفاده از تسهیلات دولتی نسبت به نصب نیروگاه های خورشیدی و استفاده از انرژی پاک اقدام فوری نمایند.
دکتر حمیدرضا شریفی، عضو هیات علمی و معاون مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی خراسان رضوی در این کاروان آخرین دستاوردهای تغذیه گیاهی غلات و نکاتی در خصوص کشت و داشت زعفران را برای حاضرین تشریح کرد.
پاسخگویی به سوالات و ابهامات کشاورزان درباره برنامه الگوی کشت ملی محصولات زراعی سال ۱۴۰۴-۱۴۰۳ از دیگر برنامه های این کاروان در نیشابور بود.
در پایان کشاورزان با اصول کار و تنظیم دستگاه بذرکار و با تدریس کارشناسان مکانیزاسیون استان بصورت عملی آشنا شدند.
قابل ذکر است در این رویداد آموزشی و ترویجی تعداد 30 نفر محقق، کارشناس و مروج کشاورزی و 120 نفر از کشاورزان و تولیدکنندگان محصولات کشت پاییزه شهرستان حضور داشتند.