صفری: مزارع خورشیدی راهکاری مناسب برای جبران ناترازی انرژی

پایگاه خبری DA1news: رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی توسعه مزارع پنل خورشیدی را تنها راه برون‌رفت کشاورزان از ناترازی برق و خاموشی چاه‌ها دانست.

به گزارش اخبار روزانه کشاورزی به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی ، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی گفت: توسعه مزارع پنل خورشیدی تنها راه برون رفت کشاورزان از مشکلات قطعی برق و جلوگیری از خسارت‌ به این قشر است.

علی صفری امروز پنجشنبه در بازدید آموزشی و ترویجی کشاورزان پیشرو و تور رسانه‌ای با حضور اصحاب رسانه، بازدید از مزارع خورشیدی اراک، افزود: در سال‌های اخیر خسارت‌های زیادی به بخش کشاورزی استان ناشی از ناترازی برق و خاموشی چاه‌های کشاورزی وارد شده است.

وی ادامه داد: با توجه به خسارت‌های وارده به بخش کشاورزی ناشی از ناترازی برق و خاموشی چاه‌های کشاورزی، پیگیری‌های متعددی از سوی جهاد کشاورزی برای ایجاد نیروگاه‌های خورشیدی و بادی انجام شده که موفقیت‌هایی نیز حاصل شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی اظهار کرد: دولت در زمینه رفع مشکل ناترازی انرژی مشوق‌هایی را در نظر گرفته و قانون‌گذار نیز زمینه افزایش تولید انرژی‌های تجدید پذیر را فراهم کرده است چرا که سهل‌الوصول‌ترین مسیر برای رفع مسئله ناترازی، تولید انرژی پاک در پیک مصرف است.

صفری اضافه کرد: ۸۰ درصد برق در بخش‌های صنعت و کشاورزی استان مصرف می‌شود و راهکار ناترازی انرژی در استان ایجاد مزارع خورشیدی است.

گفتنی است این بازدید با همکاری شرکت توزیع نیروی برق صورت گرفته است.