دوره آموزش استفاده از پهباد برای سمپاشی مزارع منطقه مرند برگزار شد

پایگاه خبری DA1news: استفاده از پهباد برای سمپاشی مزارع، یک تکنولوژی زیست محیطی، در راستای توسعه مكانیزاسیون بخش کشاورزی است که باعث رونق و شکوفایی محصولات کشاورزی هم می شود.

به گزارش اخبار روزانه کشاورزی به نقل از روابط عمومی مدیریت جهادکشاورزی شهرستان ویژه مرند ، کلاس آموزشی مبارزه با سن گندم ونظارت بر سمپاشی مزارع آلوده به سن با استفاده از پهباد برگزار شد.

در دوره آموزشی تبریزی رئیس و اعضای مرکز جهاد کشاورزی یامچی با حضور در  مزارع غلات منطقه یامچی و برگزاری کلاس آموزشی مبارزه با سن گندم و سمپاشی مزارع آلوده به سن با استفاده از پهباد نظارت اجرا شد.

به گزارش اخبار روزانه کشاورزی از مزایای روش سمپاشی با پهباد می توان به مواردذیل اشاره: عدم تردد وسیله نقلیه در مزرعه است که خود فوایدی زیادی دارد، افزایش میزان محصول برداشتی و افزایش سرعت فرایند سمپاشی.
همچنین کاهش میزان سموم نفوذی به داخل آبهای زیر زمینی، کاشت بذر و آبیاری مزارع از دیگر مزایای استفاده از پهبادهای کشاورزی بشمار می رود.

ابر اساس این گزارش ز مضرات آن داشتن مهارت بالا در استفاده و مدت زمان پرواز و هم چنین، تاثیر گذاری شرایط جوی است که خوشبختانه تکنولوژی پهباد ها و مولتی روتور های مختلف روز به روز در حال پیشرفت است.