خیام نکویی: پایه و اساس اطلاعات در کشور باید کامل شود

پایگاه خبری DA1news: معاون وزیر و رئیس سازمان تات بر اهمیت ارائه آمار و اطلاعات دقیق در بخش کشاورزی تأکید کرد و گفت: موسسات تابعه سازمان تات باید از ظرفیت خود برای حل مشکلات آماری وزارت جهاد کشاورزی بهره مند شوند.
به گزارش اخبار روزانه کشاورزی به نقل از روابط عمومی سازمان تات، سید مجتبی خیام نکویی در هفتصدو پنجاه‌ و دومین جلسه شورای تحقیقات کشاورزی سازمان تات با تاکید بر تأثیر بالای آمار و داده‌های درست بر افزایش بهره‌وری در تولیدات کشاورزی گفت: موسسه تحقیقات خاک و آب در ارائه نسخه‌های کودی بر مبنای کلاس خاک‌ها نقش مهمی دارد و این اقدام می‌تواند به کاهش هزینه‌ها و حفظ منابع پایه کمک کند.

وی همچنین به نقش اساسی بخش کشاورزی در سفره مردم اشاره کرد و گفت: هرگونه تعلل در این زمینه می‌تواند زندگی مردم را تحت تأثیر قرار دهد.
رئیس سازمان تات با بیان اینکه ۲۰۰ هزار میلیارد تومان در سال صرف یارانه نان می‌شود، بر حکمرانی مؤثر در بخش کشاورزی تأکید کرد و افزود: پایه و اساس اطلاعات در کشور باید کامل شود.

وی در ادامه به اهمیت رویکرد حاکمیتی و پاسخگو بودن سازمان تات در مدیریت چالش‌های کشاورزی اشاره کرد و گفت: موسسات و مراکز این سازمان باید با رویکرد دانش‌بنیان و بهره‌ور، راهی میانبر برای حفظ منافع ملی ایجاد کنند.