تجمع مدنی آرام؛ مدیرعامل مغان توضیح داد

پایگاه خبری DA1news: مدیرعامل کشت‌وصنعت مغان در واکنش به انتشار خبر تجمع کارگران در کشت‌وصنعت مغان، ضمن تأکید بر آرامش کامل این مجموعه، دربارۀ ابعاد این خبرسازی توضیحاتی ارائه کرد.

 به گزارش اخبار روزانه کشاورزی، صمد بهزاد در این زمینه گفت: روز گذشته رسانه‌های دشمن با انتشار یک ویدئوی کوتاه، تجمع آرام و مختصر همکاران ما در کشت‌وصنعت را تحریف و بزرگنمایی کردند، که در نوع خود جالب بود.
وی درمورد محتوای این خبر به تجمع صورت‌ گرفته اشاره کرد و افزود: خود فیلم کوتاه منتشر شده نشان می‌دهد تعداد اندکی در حد 20 تا 30 نفر تجمعی آرام و کوتاه و بدون کوچکترین تنش برگزار کرده‌اند. اینکه انتظار داشته باشیم هیچ صدایی بلند نشود و هیچ گروهی هیچ اعتراض منطقی و آرامی برگزار نکند، معقول نیست.
عضو هیئت‌مدیرۀ مغان اضافه کرد: همکاران عزیز ما در مجموعۀ کشت‌وصنعت مغان حدود 3500 نفر هستند، که با آرامش به فعالیت روزانۀ خود و خدمت‌رسانی مشغولند. از این میان تعدادی از همکاران در واکنش به یک تصمیم نظراتی داشتند که با برگزاری این تجمع آرام بحثشان را به مسئولان منتقل کردند. تجمع مدنی آرام، حق طبیعی همگی مردم و همچنین حق قانونی همکاران ماست و ما هم به‌عنوان مسئولان سازمان همواره شنوای نظرات همکاران عزیزمان بوده‌ایم.
وی افزود: اساساً کارکنان خانوادۀ بزرگ کشت‌وصنعت، به دلیل بافت اجتماعی منطقه، اغلب از جهت عشیره‌ای و فامیلی با یکدیگر دارای نسبت هستند. به دلیل همین بافتار اجتماعی همبسته و نزدیک، مودت عمیقی بین همکاران ما وجود دارد و از کنش‌های تند و توده‌ای مناطق دیگر در این مجموعه کمتر اثری می‌بینید. این منطقه، منطقه‌ای آرام با مردمی نجیب و صبور است و مسائل و چالش‌های روزمره که رخ دادن آن در مجموعه‌ای با این ابعاد کاملاً طبیعی است، بطور معمول با تعامل و همکاری و حسن‌نیت حل می‌شود.
بهزاد در پایان خاطرنشان کرد: طبیعتاً برخی رسانه‌ها، جهت‌گیری‌های خاص دارند، اما این سطح از رفتار آماتور و غیرحرفه‌ای واقعاً جای تأمل دارد. اطمینان دارم که حتی همکاران عزیز تجمع‌کننده هم از این رفتار مخرّب و غیرمعقول رضایت ندارند. برخی رسانه‌ها با انتشار اخبار بی‌پایه و مضحک به حیثیت حرفه‌ای خودشان لطمه می‌زنند و عنصر مهم «اعتماد» را از مخاطب خود سلب می‌کنند.