افلاطونی: همایش جلوگیری از خرد شدن اراضی برگزار خواهد شد

پایگاه خبری DA1news: رئیس سازمان امور اراضی کشور  با بیان ممنوعیت صدور هرگونه مجوز تغییر کاربری اراضی خارج از شهرک‌های صنعتی و کشاورزی گفت: همایش جلوگیری از خرد شدن اراضی هم کارهای مقدماتی تسریع شود تا این همایش با حضور مدعوان و دستگاه‌های ذیربط برگزار شود.

به گزارش اخبار روزانه کشاورزی به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان امور اراضی کشور، رضا افلاطونی صبح امروز در نشست شورای معاونان و مدیران ضمن بیان مطلب فوق اظهارداشت:صدور هرگونه مجوز تغییر کاربری خارج از شهرک‌های صنعتی و کشاورزی ممنوع است و سازمان‌های متولی هم باید به این امر توجه کنند.
وی افزود: در این خصوص لازم است هماهنگی هایی با شرکت های شهرک‌های کشاورزی وصنعتی، سازمان میراث فرهنگی، وزارت صمت و راه و شهرسازی صورت پذیرد.تا مجوز تغییر کاربری در اراضی کشاورزی صادر نشود و اراضی کشاورزی از چرخه تولید خارج نشود. رییس سازمان اموراراضی کشور خاطر نشان کرد:دستگاه‌های صادر کننده پروانه تأسیس و موافقت اصولی باید هر شش ماه از طرح‌های اجرا شده بازدید کنند و گزارش پیشرفت فیزیکی اجرای طرح را ارائه کنند.
رضا افلاطونی گفت:پیگیری امور تا حصول نتیجه حائز اهمیت است و باید مورد توجه مدیران سازمان باشد. وی افزود:مستندسازی مناسب عملکرد سازمان مهم است و در ارزیابی‌ها تعیین کننده است.

 

منبع: پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان امور اراضی کشور