کارگاه آموزشی تخصصی”تکنولوژی تولید بذر” برگزار شد

پایگاه خبری DA1news: کارگاه آموزشی تخصصی “تکنولوژی تولید بذر” در مرکز آموزش عالی امام خمینی(ره) آغاز به کار کرد.

به گزارش اخبار روزانه کشاورزی به نقل از روابط‌عمومی مرکز آموزش عالی امام خمینی(ره)؛ کارگاه آموزشی سه روزه “تکنولوژی تولید بذر” روز دوشنبه 22 مرداد 1403 از ساعت هفت صبح در محل سالن جلسات استاد کمالی نژاد آغاز به کار کرد و تا روز چهارشنبه 24 مرداد ادامه خواهد داشت. در این کارگاه تخصصی مطالب تکنیک‌های تولید بذر خیار، گوجه فرنگی، بادمجان، ملون و ذرت، هندوانه و پوشش دهی بذر ارائه خواهد شد.

سیدداود میررحیمی رئیس مرکز امام به بیان فعالیت‌های متنوع آموزشی مرکز در حوزه آموزش بهره‌برداران بویژه در حوزه کسب و کارهای کشاورزی پرداخت و توسعه این کسب‌وکارها را در گرو آموزش فناوری‌ها و روش‌های نوین بیان کرد. ایشان به ضرورت تولید بذر در کشور برای تأمین نیاز داخل به ویژه در زمینه سبزی و صیفی اشاره نمود و بر ضرورت حفاظت از منابع آب و خاک با تولید ارقام پر محصول و سازگار به خشکی و شوری با تولید بذور هیبرید تاکید نمود. در ادامه مهرداد تیموری مدیر امور پژوهشی مرکز امام توضیحات جامعی در خصوص اهمیت آموزش‌های تخصصی و رویکرد‌های آموزشی مرکز امام بیان کرد.

شایان ذکر است اولین روز این کارگاه آموزشی با شرکت 10 نفر بصورت حضوری و پنج نفر بصورت برخط و با تدریس یعقوب صادقیان مطهر استاد تمام حوزه تولید و هیبریداسیون بذر سبزی و صیفی برگزار شد و مباحث: تکنیک های هبیریداسیون بذر، چالش های تولید بذر در کشور، تحقیق و توسعه در بذرهای سبزی و صیفی و روش‌های به‌نژادی ارائه شد. گفتنی پس از ارائه مباحث مطرح شده شرکت کنندگان از مزارع سبزی و صیفی مرکز بازدید نموده و از نزدیک با مراحل تولید بذور آشنا شدند.