تحقیقات کشاورزی نباید دچار تحولات سیاسی شود

پایگاه خبری DA1news: نوری قزلجه وزیر جهاد کشاورزی در قابل یک «نشست صمیمی» با خیام نکویی رئیس سازمان تات و روسای موسسات تحقیقات این سازمان دیدار کرد.

به گزارش اخبار روزانه کشاورزی، با گذشت چند ماه از روی کار آمدن نوری قزلجه به سمت وزیر جهاد کشاورزی، آرای و نظرات مختلفی در خصوص انتخاب معاونان خود در میان کارشناسان کشاورزی و سیاسی مطرح و برداشت می شود اما در دیدار وزیر جهاد با معاون خود در سازمان تات، کلامی نو، تفکر نوآور و سخنی تحول آفرین مطرح شد.

نوری قزلجه در سخنان خود در این نشست گفت: بخش کشاورزی یک بخش فنی است و خصوصاً «بخش تحقیقاتی آن نباید دچار تحولات سیاسی شود» و تحت هر شرایطی، طبق قانون اساسی مکلف هستیم به امنیت غذایی و خودکفایی برسیم و باید با سرعت بیشتری حرکت کنیم.

همچنین از طرفی قزلجه در ادامه سخنانش با کلامی منتقدانه، سازمان تات را مغز متفکر بخش کشاورزی دانست و گفت: تات باید پاسخگوی علمی، عملیاتی و عینی چالش‌های بخش کشاورزی بوده و باید پاسخگوی مشکلات این بخش باشد.

وزیر جهاد همچنین در قسمتی از سخنان خود به انجام کارهای ارزشمند در تات اشاره کرد و گفت به‌زودی نشستی تفصیلی با تک‌تک مؤسسات تات برگزار خواهد شد تا درباره اقدامات انجام‌ شده و نیازهای پشتیبانی کشور از این بخش بحث و تبادل‌نظر شود.

نوری با نگاهی نقادانه و با اشاره به فعال‌تر شدن آموزش و ترویج کشاورزی گفت: آموزش و ترویج در بخش کشاورزی باید فعال‌تر از گذشته و با سرعت بیشتری پیش رود، باید از همه امکانات رسانه ملی و فضای مجازی استفاده کنیم ولی نباید از اهمیت ارتباط چهره‌به‌چهره با کشاورزان غافل شویم.

وزیر جهادکشاورزی گفت: وظیفه داریم که برای حل مشکلات موجود بخش کشاورزی در مسیر فعالیت‌ محققان سازمان تات تلاش کرده و موانع را برطرف کنیم و با روحیه بالاتر و با انگیزه بیشتر، در راستای اهداف مندرج در برنامه‌ها و قوانین، حرکت کرده و از شرایط روزمرگی خارج شویم.

*****

به گزارش اخبار روزانه کشاورزی، آنچه از این نشست بیرون آمد و به چشم می خورد دو تیتر با دو نگاه متفاوت بود که منتشر شد. تیتر دوم پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی با عنوان «سازمان تات باید پاسخگوی علمی و عملیاتی چالش‌های بخش کشاورزی باشد» و تیتر اصلی سازمان تات «بخش تحقیقات كشاورزی نباید دستخوش تغییرات سیاسی شود».

سوال اینجاست که آیا باید منتظر تحولی در بدنه اصلی وزارت جهاد کشاورزی باشیم؟