مشکلات کشاورزان و دامداران آذربایجان شرقی با وزیر جهاد مطرح شد

پایگاه خبری DA1news: اعضای هیئت رئیسه اتاق اصناف کشاورزی استان آذربایجان شرقی در دیدار با غلامرضا نوری وزیر جهاد کشاورزی، ضمن حمایت از سیاست‌های وی، به بررسی مشکلات کشاورزان و دامداران استان پرداختند.
به گزارش اخبار روزانه کشاورزی به نقل از روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی، در این دیدار، هیئت رئیسه اتاق اصناف کشاورزی استان آذربایجان شرقی ضمن تبریک به وزیر، حمایت کامل خود را از سیاست‌ها و برنامه‌های ایشان اعلام کرده و از اعلام به‌ موقع قیمت محصولات کشاورزی و افزایش قیمت شیر درب دامداری‌ها قدردانی کردند. همچنین در این دیدار بر تسریع در پرداخت مطالبات گندم‌کاران و دامداران و ساماندهی تشکل‌های کشاورزی تأکید شد.
رئیس اتاق اصناف کشاورزی استان آذربایجان شرقی در این دیدار برخی از مشکلات کشاورزان و دامداران استان را مطرح کرد.
هادی فرجی آزاد خواستار تسریع در پرداخت مطالبات گندم‌کاران شد، چرا که با گذشت دو ماه از تحویل گندم به دولت، هنوز مطالبات آن‌ها به‌طور کامل پرداخت نشده است و کشاورزان با کمبود نقدینگی مواجه هستند. همچنین به تأخیر سه‌ماهه در پرداخت مطالبات دامداران توسط کارخانه پگاه اشاره و درخواست تسریع در پرداخت آن‌ها شد.
وی همچنین خواستار ساماندهی تشکل‌های کشاورزی و نقش مؤثر آن‌ها در مدیریت زنجیره تولید، توزیع و مصرف محصولات کشاورزی شد.
فرجی آزاد بر اهمیت اهداف نظام صنفی کشاورزی در ساماندهی مشاغل کشاورزی و صدور پروانه فعالیت تأکید کرد و تجدید نظر و اصلاح دستورالعمل ساماندهی دامداری‌های روستایی و عشایری را خواستار شد.
در پایان نیز درخواست اتصال سامانه سبک به درگاه ملی مجوزها مطرح شد.