سیاره را نجات دهیم/ کاهش ضایعات غذا با کمک کتاب‌های آشپزی

پایگاه خبری DA1news: بر اساس برنامه محیط زیست سازمان ملل، بیش از یک سوم کل مواد غذایی تولید شده در جهان به هدر می رود. در واقع، حدود 8 تا 10 درصد از کل انتشار گازهای گلخانه ای از طریق تولید مواد غذایی که هرگز خورده نمی شوند، ایجاد می شود!

به گزارش گروه اجتماعی اخبار روزانه کشاورزی، خوشبختانه، بسیاری از شرکت ها و سازمان ها در حل ضایعات مواد غذایی خلاق هستند. استارت‌آپ‌های مواد غذایی، مواد اولیه را به محصولات جدید ارتقا می‌دهند.

بر اساس داده های ReFED، در اکثر کشورها، تقریباً نیمی از زباله های مواد غذایی در خانه های ما تولید می شود. این بدان معناست که وقتی صحبت از ضایعات مواد غذایی می شود، هر یک از ما این قدرت را داریم که پیشرفت قابل توجهی در سطح سیستم غذایی ایجاد کنیم. و این تغییرات می تواند از آشپزخانه ما شروع شود.

وقت گذاشتن برای جلوگیری از هدر رفتن مواد غذایی در خانه «راهی است که ما می‌توانیم بیشتر حواسمان به غذایی باشد که در بشقاب‌هایمان است و به تمام انرژی و زمان صرف شده برای آن احترام بگذاریم، نه تنها سیاره ما، بلکه توسط کسانی که تولید کرده‌اند.

این هفته، می‌خواهم چند کتاب آشپزی را برجسته کنم که راهنمایی‌های مفیدی برای کاهش ضایعات مواد غذایی به روش‌های معنی‌دار – و تأثیرگذاری فراتر از دیوار خانه‌های ما هستند.

در کتاب «آشپزی با ضایعات: پوست، هسته، پوست و ساقه‌های خود را به وعده‌های غذایی خوشمزه تبدیل کنید»، دستور العمل‌های لیندسی-جین هارد نشان می‌دهد که چگونه می‌توانیم از سبزیجات هویج، ساقه کلم بروکلی، آب از لوبیاهای کنسرو شده و غیره غذاهای خوشمزه درست کنیم. پس انداز کمی پول

استیو مک هیو و پائولا فوربس در کتاب «Cured: Cooking with Ferments, Pickles, Preserves & More»، راهنمای جامعی برای پخت و نگهداری، به علاوه دستور العمل هایی مانند گوشت کیمچی ارائه می دهند. سوپ غذاهای دریایی دودی خامه ای، ازگیل و ریشه کرفس؛ و تارت شکلاتی آجیلی دودی.

کریستین تیزارد در «بیشتر بپزید، کمتر هدر دهید»، نکاتی را برای صرفه جویی در پول، کمک به سیاره زمین و استفاده حداکثری از موادی که شاید کمی از اوج خود گذشته اند، ارائه می دهد.

سوزان دوپلانتیس، سرآشپز بومی لوئیزیانا و برنده جایزه، در «لگنیاپ لفتاورز»، غذاهای باقی مانده از غذاهای جنوبی را می گیرد و آنها را به غذاهای جدید تبدیل می کند.

مارگارت لی و ایرنه لی در «غذای کاملاً خوب: رویکردی کاملاً قابل دستیابی بدون اتلاف در آشپزی خانگی» بیش از 80 دستور غذا و 150 نکته را برای تغییر باقی مانده یخچال و کاهش هزینه های مواد غذایی ارائه می دهند.

کارلی بودروگ، نویسنده پرفروش نیویورک تایمز، در کتاب «آشپزی ناقص: بیش از 140 دستور غذای گیاهی بدون ضایعات که برای شما، کیف پول و سیاره شما مفید است»، دستور العمل های کامل، گیاهی و قابل دسترس را برای تبدیل غذاهای باقی مانده ارائه می دهد. و غذاهای لذیذ را خرد کنید.

در کتاب آشپزی کم کربن و برنامه اقدام: کاهش ضایعات غذایی و مبارزه با تغییرات آب و هوایی با 140 دستور غذای گیاهی پایدار، الخاندرا شریدر 140 دستور غذای گیاهی با ردپای کربن کم و مواد اولیه محلی را ارائه می دهد تا به ما در مبارزه با تغییرات آب و هوایی کمک کند. آشپزخانه های ما

جو ترنر در «باغ حفظ» نحوه ایجاد باغی را توضیح می‌دهد که در تمام طول سال غذا فراهم کند. این کتاب 43 گیاه مختلف را معرفی می‌کند که در کنار دستور العمل‌ها برای استفاده حداکثری از آن مواد نیز ارائه شده‌اند.

لیندزی مایلز در کتاب «آشپزخانه ضایعات کمتر بدون شلوغی: گام‌های ساده برای خرید، پختن و غذا خوردن پایدار» به غذاخوری‌ها کمک می‌کند تا ضایعات خود را کاهش دهند – از کاهش بسته‌بندی‌های پلاستیکی یکبار مصرف گرفته تا استفاده حداکثری از ضایعات غذا – از فروشگاه شروع می‌شود.

در «آشپز ضایعات صفر»، آن ماری بونو نشان می‌دهد که استفاده حداکثری از غذاهای باقیمانده ساده و رایگان است.

در کتاب راهنمای آشپزخانه بدون ضایعات: راهنمای تغذیه خوب و صرفه جویی در پول با هدر دادن غذا، دانا گاندرز – کارشناس ضایعات غذایی که مدیر اجرایی ReFED است – دستور العمل ها و استراتژی ها، به علاوه چک لیست های مفید را ارائه می دهد تا ما را راهنمایی کند. سبک زندگی بدون زباله

بنیاد جیمز ریش در کتاب «Waste Not: چگونه از غذای خود بیشترین بهره را ببرید»، 100 دستور غذا از سرآشپزهایی از جمله ریک بیلس، الیزابت فالکنر و برایانت تری جمع آوری می کند تا به مردم کمک کند از موادی استفاده کنند که اغلب از بین می روند.

در “شما می توانید این را بپزید! 30 غذای متداول هدر رفته را به 135 غذای گیاهی خوشمزه تبدیل کنید، مکس لامانا 30 مورد از متداول ترین مواد هدر رفته را از ده ها هزار پاسخ رسانه های اجتماعی شناسایی کرد و دستور العمل هایی از جمله راگو گل کلم، پنکیک تفاله قهوه، و ساقه و ساقه را ایجاد کرد. ماکارونی پستو سبزی

تغییر سیستم غذایی به این معنی است که همه ما باید برای چیزی که به آن اعتقاد داریم گام برداریم و از آن دفاع کنیم – و با اولویت دادن به ضایعات کم مواد غذایی، می توانیم با وعده غذایی بعدی خود شروع به ساختن یک سیستم غذایی بهتر کنیم.

ترجمه: ناهید حسینی