رصد و پایش آفت ملخ‌صحرایی در سیستان و بلوچستان

پایگاه خبری DA1news: عملیات رصد و پایش آفت ملخ‌صحرایی در ۴ میلیون هکتار از اراضی سیستان وبلوچستان صورت گرفت.

به گزارش اخبار روزانه کشاورزی به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان، مدیر حفظ نباتات استان از عملیات رصد و پایش آفت ملخ‌صحرایی در ۴ میلیون هکتار از اراضی سیستان وبلوچستان خبر داد.

غلامحسین تیموری گفت : درپی هشدارهای سازمان غذا و کشاورزی ملل متحد فائو و سازمان حفظ نباتات کشور مبنی بر محتمل بودن حمله ملخ صحرایی مهاجر در نیمه دوم امسال به کشور و با توجه به افزایش میزان بارندگی ازاواخر سال گذشته تاکنون خصوصا در نیمه جنوبی استان که شرایط را برای هجوم این آفت فراهم کرده است.
وی اظهارداشت: ناوگان مبارزه با ملخ صحرایی سازمان جهاد کشاورزی با تجهیز امکانات و تهیه سموم مورد نیاز در آمادگی کامل برای مبارزه با این آفت خطرناک هستند.
تیموری تصریح کرد: رصد و دیده بانی ملخ صحرایی ۱۲۵۰ نقطه در سطح استان خصوصا شهرستان های جنوبی سیستان وبلوچستان باحدود ۶۰ تیم ادامه داشته و سطح دیده بانی انجام شده از ابتدای امسال تاکنون به ۳میلیون و ۸۵۰ هزار هکتار رسیده است.
وی افزود: آمادگاه مبازره با آفات و بیماریهای گیاهی جنوب شرق کشور در شهرستان ایرانشهر راه اندازی شده و در حال حاضر ۱۲دستگاه خودروهای عملیات صحرایی مجهز به انواع سمپاش و حدود ۲۰۰ دستگاه انواع سمپاش یو ال وی پاش پشت وانتی و پشت موتوری و تور بولاینر پشت تراکتوری در این آماده
موجود و برای مبارزه با این آفت خطرناک آماده بکار میباشد.
تیموری اظهار داشت:تیم های رصد و پایش با بهره گیری از نرم افزار کابردی ایلوکاست موبایلی ،اطلاعات نقاط پایش شده از همان محل به فائو ارسال مینمایند.