دانشجویان نخبه کشاورزی در رویداد هوش مصنوعی در کشاورزی

پایگاه خبری DA1news: دانشجویان دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان در رویداد هوش مصنوعی در کشاورزی شرکت کردند.

به گزارش اخبار روزانه کشاورزی، همزمان با برگزاری رویداد هوش مصنوعی در کشاورزی و نمایشگاه دستاوردهای شرکت های فناور و دانش بنیان فعال در این حوزه دانشجویان مقاطع کارشناسی ارشد و دکترای دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان در این رویداد شرکت کردند.

دکتر سپهری معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان گفت: دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان دانشگاه تخصصی در کشاورزی کشور است و همواره سعی دارد در تمامی رویدادها و همایش های کشاورزی حضور داشته باشد.

سپهری افزود: در این رویداد 22 دانشجوی کشاورزی از دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان شرکت دارند تا از نزدیک ضمن استفاده از سخنرانی ها از آخرین دستاوردهای فناورانه در بخش هوش مصنوعی آشنا شوند.

وی ادامه داد: با استفاده از هوش مصنوعی در کشاورزی می توانیم ضمن بالا بردن بهره وری، از آسیب ها و آفات کشاورزی جلوگیری کنیم و باید کشاورزی کشور به سمت دانش بنیان شدن و دانش محوری کشاورزی پیش برود.

 

هوش مصنوعی لازمه پیشرفت کشاورزی است

محسن مسعودی نماینده دانشجویان دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان حاضر در رویداد هوش مصنوعی در کشاورزی در گفت وگویی با خبرنگار اخبار روزانه کشاورزی گفت: استفاده از هوش مصنوعی در کشاورزی کشور یکی از ملزومات بهره وری و پیشرفت تمامی بخش های کشاورزی در کشور است.

مسعودی افزود: در این رویداد دانشجویان برتر و نخبه دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان حضور دارند.

وی ادامه داد: با در نظر گرفتن شرایط و تغییرات اقلیمی، کمبود آب و منابع زیرزمینی آبی می توانیم با استفاده از هوش مصنوعی و بکارگیری فناوریهای نوین در کشاورزی راهکارهای مناسب و اجرایی را در بخش های مختلف پیاده سازی کنیم.

مسعودی در خصوص معرفی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان گفت: با در نظر گرفت این موضوع که دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان تخصصی ترین دانشگاه در کشاورزی کشور است و مسئولان و معاونین آن سعی داشته و دارند که دانشجویان در تمامی همایشها و رویدادهای مهم کشاورزی حضور داشته باشند تا بتوانند ضمن اطلاع از آخرین تحولات و نوآوری و فناوریهای نوین کشاورزی از سخنرانیها و پنل های آموزشی کشاورزی استفاده نمایند.