برداشت محصول پسته در منطقه جنوب کرمان آغاز شد

پایگاه خبری DA1news: برداشت پسته از باغات پسته بخش اسفندقه از توابع شهرستان جیرفت، تنها منطقه کشت و کار این محصول در جنوب کرمان از نیمه شهریورماه شروع شده و پیش بینی می گردد تا نیمه مهر ماه ادامه و به پایان برسد.
به گزارش اخبار روزانه کشاورزی به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان پیمان نامور معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان بیان داشت: سطح کشت باغات پسته جنوب کرمان حدود ۶۱۱ هکتار می باشد که از این سطح ۲۹۱ هکتار نابارور و ۳۲۰ هکتار بارور می باشد.
وی افزود: از هر هکتار باغ پسته بارور به طور متوسط حدود چهار تن و ۲۰۰ کیلوگرم محصول تر و حدود یک تن و ۴۰۰ کیلوگرم محصول خشک برداشت می گردد.
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان با بیان اینکه پیش بینی می گردد از سطوح بارور پسته حدود یک تن و ۴۰۰ کیلوگرم محصول تر برداشت گردد تصریح کرد: محصول برداشت شده بلافاصله به ترمینال‌های ضبط پسته واقع در اسفندقه و در سطح استان منتقل و پس از پوست گیری، خشک کردن و درجه بندی حدود ۴۲۰ تن محصول خشک بدست می آید که در بازارهای داخل و خارج از کشور به فروش می رسد.
نامور ارقام احمد آقایی، اکبری و کله قوچی ارقام عمده و مناسب اقلیم منطقه اسفندقه عنوان کرد و اذعان داشت: با وجود آب و هوا و خاک بسیار حاصلخیز، بخش اسفندقه جیرفت یکی از بهترین مناطق کشت و پرورش پسته در سطح ایران و جهان می باشد و با توجه به کیفیت بسیار بالای محصول و سبز بودن مغز آن قابلیت رقابت در سطح جهان را دارد و در سالهای اخیر با استقبال باغداران سطح زیرکشت این محصول در حال افزایش می باشد.