افلاطونی: سامانه ای شدن تمام فعالیت‌های سازمان ضروری است

پایگاه خبری DA1news: رئیس سازمان امور اراضی کشور گفت:استفاده از امکانات وتجهیزات نوین برای ارتقای عملکرد یگان های حفاظت از اراضی کشاورزی ضروری است.

به گزارش اخبار روزانه کشاورزی به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان امور اراضی کشور، رضا افلاطونی در نشست شورای هماهنگی معاونان سازمان ضمن تبریک هفته نیروی انتظامی به تمامی فرماندهان وماموران نیروهای انتظامی کشور بویژه همکاران یگان حفاظت ازاراضی کشاورزی اظهار داشت:حفظ اراضی کشاورزی به عنوان بسترتولید و امنیت زیستی وغذایی درکشور الویت سازمان‌ است ودراین راستا لازم است یگان های حفاظت از اراضی کشاورزی درسراسرکشور به فناوری‌های نوین تجهیز شده تا بتوانند رصدوپایش دقیقی تری ازاراضی کشاورزی داشته باشند ودراسرع وقت بتوانند جلوی ساخت وسازهای غیرمجاز درزمین های کشاورزی را بگیرند.
وی افزود: مکان محور کردن و سامانه ای شدن تمام فعالیت‌های سازمان ضروری است.
رئیس سازمان امور اراضی کشور گفت:نیاز است با تولید مستندهای تلویزیونی در حوزه های حفظ کاربری و یکپارچگی، رفع تداخلات و سنددارکردن اراضی کشاورزی فرهنگ‌سازی مناسبی صورت گیرد.
رضاافلاطونی قانون الزام به ثبت رسمی معاملات را بسیار حائز اهمیت دانست وگفت:بااجرای این قانون بسیاری از مشکلات مردم و بهره‌برداران بخش کشاورزی حل خواهدشد.
وی افزود:در ارتباط با این قانون نیاز است تکالیف و وظایف مجموعه وزارت جهاد کشاورزی و سازمان امور اراضی کشور احصا شود و به استان‌ها و شهرستان‌ها ابلاغ شود.