خیام نکویی: زنان و دختران در روستاها مورد حمایت قرار گیرند

پایگاه خبری DA1news: معاون وزیر و رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی، با اشاره به اهمیت نقش زنان در دولت چهادهم گفت: حمایت از زنان عشایری و روستایی؛ کلید پایداری امنیت غذایی است.

به گزارش اخبار روزانه کشاورزی به نقل از رابط عمومی تات، خیام نکویی در یکصدو چهل و هفتمین نشست شورای معاونین این سازمان با اشاره به فرمایش رهبر انقلاب اسلامی که « مهم‌ترین و اصلی‌ترین وظایف زن را نقش مادری و همسری به عنوان مسأله اساسی و حیاتی عنوان کردند»، گفت: نقش مادرانه زنان در اجتماع، باید در برنامه‌های وزارت جهاد کشاورزی بیش از گذشته گنجانده شود و و زنان مورد حمایت قرار گیرند.
رئیس سازمان تات همچنین با اشاره به اهمیت دولت چهاردهم به نقش زنان به ویژه زنان عشایری که بیش از ۱۰ و نیم میلیون نفر از جمعیت کشور را تشکیل می‌دهند، افزود: سازمان تات با حمایت از این زنان در راستای حفظ و پایداری جمعیت روستایی و همچنین ارتقاء تولید غذای پایدار نقش قابل توجهی ایفا می‌کند.
وی توانمندسازی زنان روستایی را به عنوان کلید دستیابی به امنیت غذایی پایدار؛ و راهبرد وزارت جهاد کشاورزی در دولت چهاردهم عنوان کرد و گفت: اگر زنان و دختران در روستاها مورد حمایت قرار گیرند، حضور آنها می‌تواند سبب نگه‌داشتن مردان در این مناطق شود و به تبع آن موجب پایداری تولید و عدم وابستگی به خارج از کشور و ارتقاء امنیت غذایی خواهند شد.