حضور تولید کننده داخلی و خارجی در نوزدهمین بین‌المللی گل و گیاه تهران

پایگاه خبری DA1news: نوزدهمین دوره نمایشگاه بین‌المللی گل و گیاه تهران با حضور شهردار تهران و جمعی از مسئولین مدیریت شهری صبح روز شنبه در محل بوستان گفت‌وگو آغاز به کار کرد.

علی محمد مختاری در آئین افتتاح نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گل و گیاه که در محل بوستان گفت‌وگو برگزار می‌شود، گفت: در نوزدهمین دوره این نمایشگاه بیش از ۲۵۰ تولید کننده داخلی و خارجی حضور دارند، این در شرایطی است که شهرداری تهران مسئولیت مستقیم برای توسعه گل و گیاه ندارد اما با هدف ارتقاء کیفیت زندگی با همکاری تولید کنندگان، فرهنگ گل دوستی و گل پروری را در میان شهروندان ارتقاء می‌دهد.

وی افزود: سرانه مصرف گل در جهان حدود ۱۰۰ شاخه به صورت متوسط است که ما با این سرانه فاصله زیادی داریم. این در حالیست که گل و گیاه می‌تواند برای انسان در شرایط دنیای امروزی برایش امیدآفرین باشد.

کشور ما در جایگاه هفدهم تولید گل و گیاه قرار دارد؛ اما در حوزه صادرات در رتبه ۱۱۰ قرار گرفته است. این در شرایطی است که ۱۵ تا ۲۰ هزار تولید کننده با ایجاد بیش از ۱۰۰ هزار فرصت شغلی در این حوزه فعالیت دارند.

وی ادامه داد: بیش از ۸۰۰۰ تنوع گونه گیاهی در کشور وجود دارد و با توجه به وجود چهار فصل در شرایط اقلیمی کشور فرصت بسیاری را در این حوزه ایجاد کرده؛ اما ضعف‌های موجود در حوزه بسته بندی و حمل و نقل شرایط صادرات را در حوزه گل و گیاه دچار تضعیف کرده، باید اقدامات ویژه‌ای در این حوزه انجام شود تا جایگاه خود را در بازارهای جهانی به دست آوریم.

به گزارش خبرنگار اخبار روزانه کشاورزی، نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گل و گیاه تهران از امروز 16 تا 22 اردیبهشت ماه 1402 دایر بوده و ساعت بازدید از این نمایشگاه از ساعت 8 لغایت 20 است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *