گل و گیاه در شهر شعر، هنر و ادب

 DA1news: هفدهمین نمایشگاه بین‌¬المللی گلخانه، باغبانی، گل و گیاه و تجهیزات وابسته و هفدهمین نمایشگاه تخصصی گیاهان دارویی و صنایع وابسته روز جمعه 18 آذر ماه به کار خود پایان داد.

به گزارش اخبار روزانه کشاورزی ، این نمایشگاه با حضور 110 شرکت¬‌کننده داخلی و نمایندگانی از شرکت‌¬های خارجی در سالن‌¬های سرو، حافظ و نرگس مرکز نمایشگاه‌¬های بین‌¬المللی شیراز برگزار شد و در این رویداد فعالان حوزه گلخانه، باغبانی، گیاهان دارویی و تجهیزات وابسته جهت معرفی خدمات، محصولات و آخرین دستاوردهای خود شرکت داشتند.

بنابر گزارش خبرنگار ما همزمان با برگزاری این نمایشگاه کارگاه‌¬های آموزشی با موضوعات متنوعی با همکاری سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان فارس به صورت رایگان برای علاقه‌¬مندان به حوزه کشاورزی در محل این رویداد برگزار شد. دوره‌¬های آموزشی به صورت حضوری در زمینه‌¬های پرورش گیاهان دارویی، آشنایی با فرایند صدور پروانه گلخانه، آشنایی با هوشمند سازی گلخانه‌¬ها، تامین گرمایش با استفاده از انرژی خورشیدی، مراقبت و نگهداری از گیاهان آپارتمانی و سایر موضوعات مرتبط با این رویداد برگزار شد.

آنچه در پی خواهد آمد گزارش خبرنگار DA1 news از حضور تولید کنندگان و فعالان بخش گل و گیاه در هفدهمین نمایشگاه تخصصی گیاهان دارویی و صنایع وابسته  که در ادامه می خوانید:

گل و گیاه، موضوع اصلی شعر و ادبیات ایران است

ایرج رهنما مسئول یکی از غرفه های حاضر در نمایشگاه که در حوزه فروش کودهای گلخانه ای و زینتی و سم فعالیت دارد که از غرفه های شلوغ و پر بازدید نمایشگاه بود.

رهنما در باره در هفدهمین نمایشگاه گل و گیاه شیراز گفت: امسال علی رقم مشکلات و سردی هوا استقابل خوبی شده اما انتظار داریم که در نمایشگاه های آتی بتوانیم ازاستقبال و فروش بیشتری را داشته باشیم.

وی ادامه داد: امیدوارم نمایشگاه های آینده، چه از نظر اطلاع رسانی و چه استقبال  و از همه مهمتر حضور شرکت ها، تولیدکنندگان و همچنین بهره برداران حوزه کشاورزی فراگیرتر باشد.

ایرج رهنما در ادامه گفت: استقبال از نمایشگاه های گل و گیاه همیشه مورد توجه عموم مردم بوده و هست چرا که گل و گیاه جزء لاینفک هر خانه و خانواده است و باید بگویم که علی الخصوص ایرانی های هنر دوست و هنرمند به گل و گیاه  اهمیت خاصی داشته و دارند حتی در ادبیات و شعر  کشورمان گل و گیاه، موضوع اصلی و پرکاربرد در شعر و نثر ایرانی بشمار میرود.

برگزاری کلاس های آموزشی و مشاوره در نمایشگاه

از دیگر غرفه های حاضر در هفدهمین نمایشگاه گل و گیاه شیراز غرفه مرکز خدمات کشاورزی و منابع طبیعی غیر دولتی بود که سرکار خانم مهندس نیشابوری کارشناس ارشد بیماری شناسی گیاهی، مسئول و مدیر این غرفه بود که در گفت و گویی کوتاه با خبرنگار اعزامی DA1news  گفت: فعالیت مرکز ما در استان فارس بوده و مرکز ما مجوزه داروخانه گیاه پزشکی و مرکز مهارت آموزی و توان افزایی را دارد.

وی ادامه داد: ما در مرکز مهارت آموزی و توان افزایی می به بهره برداران و مهندسین کشاورزی آموزش های مهارت آموزی را آموزش می دهیم  و در این دوره از نمایشگاه، غرفه ما علاوه بر مشاوره با برگزاری کلاس های آموزشی و مشاوره به بازدیدکنندگان و بهره برداران بخش گل و گیاه توانسته ایم موثمر ثمر باشیم.

نیشابوری در ادامه گفت: در این دوره از نمایشگاه مرکز مهارت آموزی توانسته است دوره های مشاوره و آموزشی موفقی را برگزار کند و  به عنوان نمونه کلاس آموزشی درباره تغذیه گیاهان خانه یکی از کلاس های مرکز ما بود  که مورد استقبال بسیاری از بازدیدکنندگان حاضر در نمایشگاه قرار گرفت.

مدیر مرکز خدمات کشاورزی و منابع طبیعی غیر دولتی در خاتمه گفت: امیدواریم مرکز ما در کنار دیگر شرکت ها و غرفه داران حاضر در نمایشگاه بتواند برای فعالین و بهره برداران و در نهایت عموم مردمی که برای بازدید آمده اند مثمر ثمر باشد.

فعال در تولید محصولات ارگانیک و سلامت محور

غرفه دکتر گیاه ، از دیگر غرفه های حاضر و پر بازدید هفدهمین نمایشگاه گل و گیاه شیراز بود که دکتر علی قرا مدیر این مرکز با حضور در نمایشگاه به شرکت کنندگان و بازدیدکنندگان در موضوعات تخصصی گلخانه مشاوره و راهنمایی می داد.

دکتر علی قرا به خبرنگار ما گفت: شرکت ما در حوزه محصولات گیاهی و گلهای آپارتمانی و مشاوره گلخانه های سبزی و صیفی در تولید محصولات ارگانیک و سلامت محور فعالیت دارد.

وی ادامه داد: به نظر من این نمایشگاه نسبت به نمایشگاه  سالهای قبل بهتر بوده و در کل با در نظر شرایط موجود، از استقبال خوبی برخوردار بوده است.

وی گفت: تاثیر نمایشگاه های گل و گیاه همواره مثبت است، چرا که هرچقدر شرکت ها و تولیدکنندگان بخش کشاورزی، فعالیت و تلاش بکنند، نیاز به اطلاع رسانی دارند و حضور در نمایشگاه های گل و گیاه در سطح استان و کشور تاثیر اطلاع رسانی خود را بر فعالان و بهره بردارن حوزه کشاورزی خواهد داشت.

وی ادامه داد: شرکتها در این نمایشگاهها آخرین دستاوردها در حوزه فعالیت خود را به نمایش می گذارند و حضور تولیدکنندگان در نمایشگاه از اهمیت ویژه ای برای ما و برای کشاورزان دارد، چرا که آخرین دستاورها و تولیدات به نمایش گذاشته می شود.

دکتر علی قرا در ادامه افزود: به عنوان مثال  کشاورز و بهره بردار با حضور نمایشگاه های اینچنینی می بیند که محصول خیار را می تواند با سم کمتر و با کیفیت بالا کشت و برداشت کند، و این تاثیر چه برای شرکت ها و چه برای کشاورزان بسیار پرسود و مثبت است.

مدیر مرکز دکتر گیاه در خاتمه گفت: مرکز ما همچنین مجری  دوره های آموزشی مهارت آموزی  است که زیر نظر سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان برگزار شده و  به شرکت کنندگان د ر این دوره ها مدرک معتبر اعطا میکند.

با سرمایه و سرمایه گذاری خصوصی به کار و فعالیت خود ادامه می دهیم

شرکت آزمایشگاه کشاورزی 24 از غرفه های حاضر در هفدهمین نمایشگاه گل و گیاه شیراز بود که در حوزه تولید و پخش گل و گیاه خاص و کمیاب فعالیت دارد .

امین رهنما کارآفرین نمونه کشور در تولیدات گیاهان خاص  و کمیاب که مدیریت این شرکت را به عهده دارد به خبرنگار ما گفت: کار اصلی ما تولید گیاهان خاص از طریق آزمایشگاه کشت بافت است و گل و گیاه خاص و  میوه هایی که در داخل تولید نمیشود مخصوصا میوه های استوایی را در کشور تولید و به صورت عمده توزیع می کنیم.

وی ادامه داد: در این دوره از  نمایشگاه ما انواع گیاهان گوشت خوارها مانند پشن فروت ، جوجوبا، بلوبری و رزبری و دیگر گیاهان را تولید کرده و نمایش و عرضه کردیم.

مدیر آزمایشگاه کشاورزی 24 گفت: کاری که شرکت ما  انجام میدهد یکی از کارهای پیشرفته در دنیاست و به علت هزینه زیاد و زمان تولید محصولات،  هنوز در کشور جایگاه خود نیافته است. و همچنین حمایت های موثری هم از طرف سازمان های ذیربط نشده است . از این رو ما با سرمایه و سرمایه گذاری خصوصی به کار و فعالیت خود ادامه می دهیم.

رهنما در پایان گفت : شرکت ما با برپایی غرفه در اکثر نمایشگاه های کشور حضور داشته و در این دوره از نمایشگاه هم باید بگویم که بازخورد خوبی را داشته ایم.

دوره های آموزشی نمایشگاه عالی و مفید بود

شاپور وصولی یکی از فعالان بخش کشاورزی و بازدیدکننگان نمایشگاه گل و گیاه شیراز درباره این دور از نمایشگاه گفت: من یکی از فعالان بخش کشاورزی شهر داراب هستم که برای حضور در کلاس ها و دوره های آموزشی نمایشگاه  که سازمان نظام مهندسی کشاورزی دایر کرده است شرکت کرده ام.

وی گفت :  من مدیریت مرکز مهارت آموزی و توان افزایی و داروخانه گیاه پزشکی را در شهر داراب دایر  کرده ام که در بخش کشاورزی نزدیک به 25 سال فعالیت داشته و دارم.

وصولی ادامه داد: حضور من در نمایشگاه من به منظور شرکت در دوره های آموزشی بود که توسط سازمان  نظام مهندسی کشاورزی برگزار شد .  از این جهت، این دوره نمایشگاه، مفید و تاثیر گذار بود و بسیار استفاده کردم .

وی افزود: به طور مثال ازدوره آموزشی QRCODE  و الزامات نسخه نویسی برای ما فعالین بخش کشاورزی مفید بوده  و از این طریق اطلاعات بسیاری را بدست آوردیم .

شاپور وصولی  در پایان گفت: بنده به نوبه خودم از برگزارکنندگان دوره های آموزشی علی الخصوص سازمان  نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان فارس کمال تشکر را دارم.

غرفه شلوغ نسیم سبز انگشتی فارس از دیگر غرفه های حاضر در هفدهمین نمایشگاه گل و گیاه شیراز بود که خانم نسیم کریمی مدیرعامل این شرکت تعاونی را برعهده دارد.

نسیم سبز و اولین حضور در نمایشگاه

مدیرعامل شرکت تعاونی نسیم سبز انگشتی فارس گفت: شرکت ما در شهرستان خفر فعالیت دارد در حوزه تولید گیاهان زینتی، زمینه تخصصی هویا و سروپژیا  فعالیت داریم  و در حال حاضر بیش از 30 نوع هویا و سروپژیا تولید می کنیم .

کریمی درباره نمایشگاه گفت: ما  برای اولین بار هست که در نمایشگاه گل و گیاه شرکت کرده ایم و استقبال بازدیدکنندگان از غرفه ما راضی کننده بود.

این فعال حوزه کشاورزی گفت: اعضای شرکت تعاونی ما همگی خانم هستند به مدت دوسال است که شروع به کار کرده و توانسته ایم به طور مطلوب و مفید به فعالیت خود ادامه می دهیم و طبق برنامه ریز های انجام شده در سال آینده با گسترش فضای گلخانه به عضو گیری خواهیم پرداخت.

این فعال کشاورزی درباره حمایت های انجام شده از تعاونی نسیم سبز انگشتی گفت: بعد از دو سالی که از تاسیس شرکت تعاونی گذشته و ما فعالیت مستمر داریم ، با حمایت اداره کار شهرستان حفر  تسهیلاتی به صورت وام در اختیار تعاونی  قرار خواهد گرفت .

وی درباره دورنمای فعالیت شرکت تعاونی نسیم سبز گفت: با توجه به فعالیت ما که مربوط به گیاهان خاص می باشد امیدوارم در آینده بتوانیم گیاهان با کیفیت تولید کنیم تا بتوانیم بازار خوبی در داخل داشته باشیم و قصد داریم با در شرکت برای صادرات محصولات تولید شده توسط تعاونی اقدام کنیم.

استقبال در حد انتظارمان بود

از دیگر غرفه های حاضر در نمایشگاه، غرفه محصولات گل سم گرگان و رها اندیش کاوان بود که آملی کارشناس فنی فروش محصولات این دو شرکت را به عهده داشت.

آملی به خبرنگار ما گفت: این نمایشگاه، ویژه باغبانی ، گل و گیاه است و ما برای اولین سال است که حضور داریم چرا که  نمایشگاه تخصصی که همواره در حضور پررنگ داریم در اردیبشهت ماه برگزار میشود اما با توجه به نیاز استان و مناطق جنوب کشور به خصوص در مورد محصول مهم و استراتژیکی مانند گندم، ما را بر آن داشت که دراین نمایشگاه هم شرکت کرده  و با معرفی نوع خاصی از سم گندم که توسط شرکت تولید شده را به کشاورزان و بهره برداران معرفی کنیم. علی ایحال بغیر از معرفی سم گندم تولید شده توسط شرکت، دراین دوره از نمایشگاه برای مشاوره دادن به کشاورزان و بهره برداران در دیگر موارد کشاورزی نیز اقدام و فعال هستیم.

وی درباره چگونگی استقبال بازدیدکنندگان از نمایشگاه گفت: با در نظر گرفتن اینکه برای اولین بار در نمایشگاه گل و گیاه شرکت کرده ایم و با توجه به تبلیغاتی که انجام شده است، بازخورد خوبی داشتیم و استقبال در حد انتظارمان بوده است.

آملی در پایان گفت: یکی دیگر از فعالیت های ما، برگزااری کلاس های  ترویجی برای کشاورزان است . ما توانسته ایم  با سازمان حفظ نباتات استان فارس همکاریهایی به عمل آوریم که در آینده با برگزاری کلاس های ترویجی و آموزشی، بتوانیم برای فعالان بخش کشاورزی استان، موثمر ثمر باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *