کشف و ضبط مواد کودی تقلبی در استان‌های گیلان و زنجان

پایگاه خبری DA1news: انواع مواد کودی تقلبی و فاقد شماره ثبت در دو استان زنجان و گیلان، از سوی کارگروه های کنترل و بازرسی از مراکز تولید، نگهداری و توزیع مواد کودی تحت تحت نظارت موسسه تحقیقات خاک و آب کشور کشف و ضبط گردید.

به گزارش اخبار روزانه کشاورزی به نقل از روابط عمومی موسسه تحقیقات خاک و آب کشور، انواع مواد کودی تقلبی و فاقد شماره ثبت در دو استان زنجان و گیلان، از سوی کارگروه های کنترل و بازرسی از مراکز تولید، نگهداری و توزیع مواد کودی تحت تحت نظارت موسسه تحقیقات خاک و آب کشور کشف و ضبط گردید.
گفتنی است بیش از 1500 لیتر انواع مواد کودی تقلبی و فاقد شماره ثبت از سوی کارگروه های کنترل و بازرسی از مراکز تولید، نگهداری و توزیع مواد کودی تحت نظارت دفتر ثبت و کنترل کیفی مواد کودی موسسه تحقیقات خاک و آب کشور کشف و ضبط گردید.
همچنین بیش از 500 کیلوگرم ماده کودی تقلبی در استان گیلان از سوی این دفتر شناسایی و پیش از توزیع در سطح بازار توسط کارگروه های مذکور جمع آوری و پس از فله سازی با هدف اصلاح به واحد تولیدکننده ارسال شد.
شایان ذکر است این اقدام در راستای صیانت از حقوق بهره برداران بخش کشاورزی و جلوگیری از آسیب به محیط زیست و منابع پایه تولید انجام گرفت.