کشت ۵۰۰۰ هکتار کاملینا در لرستان

پایگاه خبری DA1news: معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی لرستان از کشت ۵۰۰۰ هکتار کاملینا در استان خبر داد.

به گزارش اخبار روزانه کشاورزی مجتبی میر دوم بهمن ماه در حاشیه همایش برنامه داشت محصولات پاییزه سازمان جهاد کشاورزی لرستان اظهار کرد: بعداز کارهای خوبی که در مراحل داشت توسط همکاران بخش کشاورزی صورت گرفت برای آگاهی‌های فنی همکاران مراکز خدمات و مدیریت‌های جهاد کشاورزی استان کارگاه آموزشی، تغذیه گیاهی بر قرار کردیم و اساتیدی از تهران و وزارتخانه در توسعه تغذیه کودی دعوت کردیم تا در این کارگاه آموزشی نکات تخصصی وفنی به همکاران منتقل کنند تا در نهایت در افزایش و کیفیت تولید استان موثر باشد.

وی ادامه داد: در زمینه کاشت کاملینا بسیار موفق عمل کردیم، گفت: در حوزه کاشت کاملینا لرستان به همت مراکز جهاد کشاورزی و کارشناسان بخش کشاورزی استان ۵۰۰۰ هکتار کشت انجام شده درحالیکه کشت در کشور ده‌هزار هکتار است.

این مسئول بیان کرد: این گام بسیار مهمی درحوزه تناوب کشت در استان محسوب می‌شود که کارشناسان برداشته‌اند.

وی در ادامه گفت: درحال حاضر ۷۰۱ هکتار در استان به کشت گلرنگ اختصاص داده شده و حدود ۲۵۰۰ هکتار نیز کلزا داریم، همچنان کشت ادامه دارد و این عدد در حال افزایش است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی لرستان تصریح کرد: کارشناسان بخش کشاورزی در تناوب دیم تغییرات خوبی ایجاد کرده‌اند که این مسئله بسیار مهم بوده و به افزایش تولید استان و دیگر مسائل کمک می‌کند.

وی گفت: با وجود مشکلات، امسال در حوزه مصرف کود، هشتمین استان و به لحاظ توازن جزو پنج استان اول کشور محسوب می‌شویم که تمام این موفقیت با وجود موانع و مشکلات مرهون تلاش همه همکاران در این عرصه است.

میر در زمینه بیمه محصولات کشاورزی نیز بیان کرد: کارها و تلاش‌هایی در این بخش صورت گرفته اما نیاز است تلاش‌های بیشتری انجام گیرد تا در این حوزه شاهد موفقیت‌هایی همانند سایر بخش‌ها درسطح کشور باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *