چه کسی سکان امنیت غذایی کشور را به دست خواهد گرفت؟

پایگاه خبری DA1news: چه کسی سکان امنیت غذایی کشور را به دست خواهد گرفت.

به گزارش اخبار روزانه کشاورزی، محورهای اساسی مدیریت بر زمین، حفظ منابع پایه، آب و خاک، مدیریت بر تولید و کشت، مدیریت بر منابع و نهاده‌ها، مدیریت بر بازار عرضه و مسائل اقتصادی تولید تامین کننده و ضامن امنیت غذایی کشور بشمار می رود.

اهمیت دستگاه اجرایی کشاورزی (وزارت جهاد کشاورزی) برای حصول و نیل به هدف امنیت غذایی  به حدی است که به دفعات در بیانات مقام معظم رهبری در طول ۴ دهه گذشته بار‌ها و بار‌ها جاری، ابلاغ و بر اهمیت و شاخص بودن این امر مهم و اساسی صحه گذاشته است؛ «۱۴ دی ۱۳۸۲ – بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با جهادگران و کشاورزان: دستگاه کشاورزی برای کشور ما بسیار مهم است؛ چون امنیت غذایی برای کشوری بزرگ، پُرجمعیت و دارای هدف‌های بلند، بسیار مهم است؛ لذا بخش کشاورزی و دامداری ما یک بخش ویژه و استثنایی است و همه باید برای آن تلاش کنند». 

لذا در حال و بعد از سانحه دلخراش و شهادت آیت الله رئیسی (شهید جمهور ) و برگزیده شدن دکتر پزشکیان به عنوان رئیس جمهور منتخب مردم، زمان انتخاب وزرای کابینه دولت رسیده است و انتخاب وزیر جهاد کشاورزی، با در نظر گرفتن حساسیت هایی که در پیش گفته شد از اهمیت بسزایی برخوردار است.

در این بین و در میان رایزنی ها و پیشنهادهای گروه ها و تشکل های مختلف و با در نظر گرفتن سخنان رئیس جمهور منتخب (دکتر پزشکیان) در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی، از گروه‌های مختلف سیاسی اصلاح‌طلب، اصولگرا و مستقل که فکر می‌کنند و می‌توانند کمک کنند، درخواست شد که رزومه ارائه دهند.

پزشکیان در این جلسه اظهار داشت: این رزومه را گروه‌هایی جداگانه یعنی اصلاح‌طلبان، اصولگرایان و مستقل به صورت جداگانه بررسی می‌کنند و نهایتا افرادی بالا می‌آیند و درباره آنها تصمیم می‌گیریم و افرادی که نمره بیشتری آورده و می‌توانند هماهنگ عمل کنند را انتخاب خواهیم کرد اما کار سختی است.

با در نظر گرفتن این موضوع اسامی پیشنهادی ۱۶ نفر (بر اساس امتیاز) از گزینه‌های تصدی وزارت جهاد کشاورزی در دولت چهاردهم که توسط گروه ها و تشکل های مختلف بررسی و اعلام شده است.

بر همین اساس، اسامی عبدالمهدی بخشنده، غلامرضا نوری قزلجه، علی مراد اکبری، حسن رکنی، اسکندر زند، محمدرضا تابش، محمدحسن عصاره، محمدمهدی قاسمی، سیدمحمد مجابی، حمید ورناصری، ولی اله فریادرس، اکبر فتحی، سیدیعقوب موسوی، حامد رفیعی، محمدابراهیم حسن نژاد و محمدعلی نیکبخت، گزینه‌ های پیشنهادی تصدی وزارت جهاد کشاورزی در دولت چهاردهم به چشم می خورد.