پیش بینی تولید یک میلیون و 100 هزار تن چغندر قند در مزارع خوزستان

پایگاه خبری DA1news: معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان با بیان این مطلب که ۱۶ هزار ۵۰۰ هکتار از مزارع استان به کشت چغندر قند اختصاص یافته است گفت: پیش بینی می شود از این میزان سطح زیر کشت یک میلیون ۱۰۰ هزار تن محصول چغندرقند تولید شود.

به گزارش اخبار روزانه کشاورزی به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان، تورج نوروزی معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان در جلسه کارگروه پشتیبانی برداشت و حمل چغندر قند استان که در سالن جلسات معاونت امور اقتصادی استانداری خوزستان برگزار شد با بیان این مطلب که رکورد خرید گندم نسبت به سنوات گذشته شکسته شد اظهار کرد: در این روزها لطف خداوند شامل حال کشاورزان سخت کوش استان شده و برداشت و خرید تضمینی گندم به اوج خود رسیده است.

وی در ادامه با بیان این مطلب که ۱۶ هزار ۵۰۰ هکتار از مزارع استان به کشت چغندر قند اختصاص یافته است گفت: پیش بینی می شود از این میزان سطح زیر کشت یک میلیون ۱۰۰ هزار تن محصول چغندرقند تولید شود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان با بیان این مطلب که ۱۶ درصد کل سطح زیر کشت در استان برداشت شده است تصریح کرد: چغندرقند یک گیاه قندی، به شدت حساس به گرما و با فساد پذیری بالا است که به محض برداشت باید حمل شود.

وی به افزایش دما با گذشت زمان اشاره و بیان کرد: با توجه به حساسیت بالای گیاه چغندرقند و افزایش دما در خردادماه برداشت و حمل سریع این محصول از اهمیت بسزایی برخوردار است.

نوروزی با بیان اینکه طبق پیش بینی های انجام شده ۱۲۶ هزار کامیون برای حمل چغندرقند کشت شده در استان نیاز است افزود: روزانه ۲ هزار و ۱۰۰ کامیون برای حمل چغندرقند برداشت شده از سطح مزارع استان مورد نیاز است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان در خاتمه ضمن اشاره لزوم تسریع در برداشت و حمل چغندرقند گفت: تاخیر در برداشت و حمل این محصول باعث کاهش عیار چغندرقند خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *