پیامدهای تغییر کاربری اراضی کشاورزی

پایگاه خبری DA1news: پیامدهای تغییر کاربری اراضی کشاورزی همواره آثار مخربی را در اقتصاد، جامعه، محیط زیست، امنیت غذایی و …ایجاب می کند.

به گزارش اخبار روزانه کشاورزی، روابط عمومی مدیریت امور اراضی خراسان رضوی با انتشار اینفوگراف پیامدهای تغییر کابری اراضی کشاورزی سعی در اطلاع رسانی دقیق در این مورد را دارد.

در اینفو طراحی شده به آثار و پیامدهایی همچون اقتصادی، اجتماعی، کاهش امنیت غذایی، آثار زیست محیطی و افزایش مصرف انرژی پرداخته شده است.

همچنین در توضیح این پیامدها به افزایش قیمت اراضی تغییر کاربری شده، کاهش میزان تولید محصولات کشاورزی، تضعیف توریسم طبیعی و روستایی، کاهش تعداد و تنوع مشاغل روستای و … متذکر شده است.

بر اساس این اینفو، افزایش شدت و تعداد حوادث زیست محیطی، کاهش کیفیت و کمیت منابع طبیعی، کاهش تنوع زیستی و … را از پیامدهای زیست محیطی تغییر کاربری اراضی کشاورزی بشمار آمده است.

در ادامه توضیحات در این اینفو به پیامدهای اجتماعی همچون؛ افزایش فقر روستایی، کاهش انگیزه زندگی در روستاها، تغییر سبک زندگی روستایی و افزایش مهاجرت به شهر را از دیگر پیامدهای تغییر کاربری اراضی کشاورزی ذکر شده است.

با تشکر از روابط عمومی مدیریت امور اراضی خراسان رضوی